Gå till innehåll

Kan ej uppdatera Office 2007 Enterprise


Recommended Posts

Jag kan inte installera några uppdateringar till Office 2007 suiten. Via Windows update får jag felmeddelande "kod 80070643". Installerar jag uppdateringarna manuellt genom att ladda ner varje fil för sig så får jag 2 st meddelande, "installationen misslyckades" och "uppdateringen av skräppostfilter bla bla bla ..... har slutat fungera".

Kör Windows Vista Enterprise SP1 med Office Enterprise SP1, Det är bara uppdateringarna till Office som inte fungerar, alla övriga fungerar fint. Office uppdateringarna slutade fungera i april så alla uppdateringar fram tills dessa har installerats via Windows update. Officepaketet är äkta programvara och verifierad. Har kört en reparation av Office utan resultat. Vill helst slippa avinstallera officepaketet, tar sådan tid att konfigurera alla konton i Outlook igen.

Någon som har haft samma strul, eller har något förslag? ...... håller på att bli tokig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en artikel på felkoden... du kan ju börja där!    ;)

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/s...67e1701053.mspx

Edit:

Löser du inte problemet med ovanstående, så kan du starta "Microsoft Office-diagnostik"...

Start / Alla program / Microsoft Office / Microsoft Office-verktyg.

Där finns en drös diagnostikverktyg, som förhoppningsvis kan peka ut var problemet ligger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena och tack för ditt svar. Tyvärr har jag redan testat dessa, artikeln på felkoden gäller windows update men jag har problem även om jag installerar manuellt. Har även kört Office diagnostik och där visas allt ok.

Fler förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte haft några problem med detta. Kör Vista virtuellt i VMware och uppdateringarna till både OS och Office funkar fintfint och OK. Jag har skippat antivirusprogram och branväggen är endast den inbyggda. Och du kör ett äkta OS, kanske en dum fråga, men!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte haft några problem med detta. Kör Vista virtuellt i VMware och uppdateringarna till både OS och Office funkar fintfint och OK. Jag har skippat antivirusprogram och branväggen är endast den inbyggda. Och du kör ett äkta OS, kanske en dum fråga, men!?

Självklart kör jag bara äkta programvaror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...