Gå till innehåll

[LÖST] Behövs SATA-drivrutiner när man har SP3?


Chillie

Recommended Posts

Hej!

Ska fixa en installationsskiva med SP3. Behöver man ha SATA-drivrutiner till sin satahårddisk då? Har ingen floppy så jag vet inte hur jag ska fixa det om det inte redan ingår i SP3.

Leta upp Sata/raid drivrutiner för ditt moderkort, och integrera dom samtidigt med SP3, så är du säker! Jag försökte komma åt länken på Asus hemsida, men deras servrar är i vanlig ordning, under all kritik! Jag kommer inte längre än till moderkortets översikt    :-

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chilie, Sata drivarna ingår i Xp, alltså inget du behöver tänka på.

Bara tuta o köra.

Det är absolut inget man kan vara säker på... beror helt och hållet på moderkortet! Jag har nyligen installerat om en burk, där jag trots integrerad SP3, till min förvåning, var tvungen att använda externa SATA-drivrutiner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan varit inne där och tittat, men är det verkligen "Maxtor - Utility" som står under Sata drivers som är den rätta sata-drivrutinen? Eller kan den ingå i chipset-drivrutinen?

Nej, det verkar bara finnas ett diagnostikverktyg där... ser inte ut att finnas några användbara sata-drivrutiner.  :-  Du får testa om det fungerar med enbart SP3 integrerad, annars kontakta Dell angående sata-drivrutin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...