Gå till innehåll

Hur spela in Flashanimationer?


ycc

Recommended Posts

Hej,

Hur gör man för att spela in flashanimationer? Finns det något bra, gratis program för detta? Jag vill maila det inspelade till kompisar med censurerade internetuppkopplingar (politisk censur i Kina).

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Hej,

Hur gör man för att spela in flashanimationer? Finns det något bra, gratis program för detta? Jag vill maila det inspelade till kompisar med censurerade internetuppkopplingar (politisk censur i Kina).

Tack på förhand :)

Hej,

Hur gör man för att spela in flashanimationer? Finns det något bra, gratis program för detta? Jag vill maila det inspelade till kompisar med censurerade internetuppkopplingar (politisk censur i Kina).

Tack på förhand :)

Menar du animationer på sidor, eller flash video?

Som YouTube till exempel?

Är du på webbsidor kan det ibland räcka med att spara hela webbsidan så sparas animationerna också. (men inte alltid)

Skall du ladda YouTube så är denna toppen. (till firefox)

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3590

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du animationer på sidor, eller flash video?

Som YouTube till exempel?

Är du på webbsidor kan det ibland räcka med att spara hela webbsidan så sparas animationerna också. (men inte alltid)

Skall du ladda YouTube så är denna toppen. (till firefox)

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3590

Tack för era tips.

Jag kan inte det här området, så jag vet inte ens skillnaden på animationer och video. Vad är det för skillnad? Är animationerna streamade?

Jag laddade ner plugin:en. Om jag sparar hela youtube-sidan så sparas även animationen, det är väl detta som plugin:en har som funktion? Om jag däremot gör samma sak med den sida jag vill spara så blir rutan för videon/animationen vit och det fungerar inte.

Det jag för tillfället vill spara är detta:

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/medi...256&d=95494

Tack för alla tips, jag skall även kolla http://vixy.net/

TILLÄGG:

På sidan jag länkade till ovan ger man även en länk till videon:

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1208256

Jag provade att skriva in den i http://vixy.net/ men fick svaret:

Error: URL resolve error. (YouTube.com is down??)

Jag vet alltså alldeles för lite om det här området. Både de svt-videor jag vill spara och youtube spelas med flash mediaplayer men bara youtube verkar gå att spara med plugin:en eller http://vixy.net/ Är det så det är? Finns det något sätt att spara svt-vidorna jag länkade till ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

När du installerat den plugin jag länkade till så får du en liten ikon på aktivitetslisten i Firefox (längst ned i högra hörnet). Tryck bara på ikonen för att spara videon som du tittar på. :)

Videon kommer att vara i .flv format, det spelar du enkelt upp med antingen KMplayer eller Videolan.

Problemet med SVT's videos är att de är "skyddade" för att just inte kunna laddas ned. Mig veterligen så finns det ingen plugg i stil med den jag tipsade om för att kunna ta hem videos från Sveriges Television.

Men...det finns sätt att spara deras videos också, men då blir det (tyvärr) fråga om betalprogram i stil med WMrecorder, Camtasia eller Hypercam 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, nu hittade jag plug-in:ens ikon längst ner. Resultatet blir dock som du säger, samma: Det går att ladda ner youtube, men inte svt.

Man måste alltså ha ett program som läser av grafik och ljudkort? Jag får börja leta bland de tips jag fått, tack. (Hur många gånger har man dock inte stött på något som kallas freeware men som efter installation visar sig vara en demoversion eller på annat sätt ofullständig version? - Verkar gälla swfcatcher som jag just kollade.)

Återkommer när jag testat lite olika program :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WM Recorder som Dimension X tipsade om verkar vara ett stabilt program. Demoversionen av det ingående WM Capture v. 12 spelar in svt-videon med snyggt resultat. Demoversionen stängde inspelningen efter 1min 20sek. vilket gav ung. 10 MB mpeg-fil. (Fullversionen av WM Capture kostar $40. $80 för hela serien.)

Mitt problem är sedan hur jag skall skicka filerna till mina polare. Mitt web-hotell tillåter bara en filstorlek på 8 MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag använder själv Diino rätt flitigt, och har gjort i runt ett år nu. Du får ladda hem programvara och installera, sen är det nästan som att ha en egen FTP. ;):)

(du får en egen blog också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall absolut kolla dino.se. Jag betalar $5/månad till GoDaddy för 10 GB lagring och 300 GB trafik per månad. men problemet är som sagt att de enskilda filerna inte får överstiga 8 MB. Jag har dock inte frågat dem hur man löser det problemet (gissningsvis betalar mer ;) ) (Skall tyvärr resa bort ett tag och den egna servern får vila.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag skall absolut kolla dino.se. Jag betalar $5/månad till GoDaddy för 10 GB lagring och 300 GB trafik per månad. men problemet är som sagt att de enskilda filerna inte får överstiga 8 MB. Jag har dock inte frågat dem hur man löser det problemet (gissningsvis betalar mer ;) ) (Skall tyvärr resa bort ett tag och den egna servern får vila.)

8 MB, det var rätt lite det. Visserligen kan man lösa det genom att rara ned filerna i parter, men varför krångla till det. Testa du Diino, du kommer säkert att bli nöjd. Vad jag vet så har de ingen gräns för hur stora filerna får vara, ingen gräns på hur mycket data som får laddas/sparas per månad heller.

Vill du ha mer än 2 Gigabyte så är det inte dyrt att uppgradera i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Om du vill hotlänka från Diino så fungerar även detta bra. ;)

Jag hotlänkar ofta bilder till mina forum från Diino. Du kan även lösenordsskydda mappar med Diino. Sen har du en musikspelare och gallerifunktion utöver bloggen. Enda smolken i bägare är egentligen att man får stå ut med lite flashreklam, men bara när man laddar upp, eller skall in och kasta eller flytta filer.

Diino får bra betyg annars och har fungerat utmärkt det året jag haft Diino.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dino verkar intressant, jag surfade dit. Redan på ingångssidan ville dock siten köra något som jag ombads godkänna (SVG control module), jag tror inte heller att man laddar med vanlig ftp utan med "specialprogram".

Är det bara reklam/flash/banners är det OK tycker jag, det sker ju öppet. Men hur vet man att dessa program inte introducerar något oönskat/okänt i ens dator ?

Tack för alla tips :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Dino verkar intressant, jag surfade dit. Redan på ingångssidan ville dock siten köra något som jag ombads godkänna (SVG control module), jag tror inte heller att man laddar med vanlig ftp utan med "specialprogram".

Är det bara reklam/flash/banners är det OK tycker jag, det sker ju öppet. Men hur vet man att dessa program inte introducerar något oönskat/okänt i ens dator ?

Tack för alla tips :)

Man kan väl säga så här om man skall vara lite nitisk. Man vet egentligen aldrig vad nåt program innehåller som man installerar, man får helt enkelt lita till den som gjort programmet att det inte innehåller något skumt.

Angående Diino så kan jag väl säga så här. Diino är väldigt väldigt stort, och inte bara i Sverige, Diinos sajt är på 10 listan över mest besökta sajter i hela Sverige. Skulle det vara något skumt med programmet skulle det säkert bli ramaskri från användarna, som dessutom snabbt skulle minska. Diino är nog rädd om sitt rykte gissar jag. :)

Programmet man laddar hem är som en liten filhanterare för att snabbt komma åt att ladda upp, flytta och ändra sina filer. Det gör Diino avsevärt mycket smidigare än de flesta andra liknande sajter, som Mega upload etc.

Det enda man får stå ut med som gratisanvändare är en del reklam, men det är det värt. Du kommer ändå bara se den när du laddar upp filer, eller skall ändra i dem. ;)

Du kan dra filer från utforskaren direkt till Diinos filhanterare, bland annat. Det skulle säkert vara lätt för Diino att fixa ftp möjlighet, men det har valt att använda sitt eget program istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju söka igenom sin dator. ;) Jag har sökt med SUPERAntiSpyware, Malwarebytes' Anti-Malware, SpyBot Search & Destroy och avast!. Datorn är ren. :) Dessutom ger SpywareBlaster ett skydd, utan att vara igång. (Hur nu det går till? ;))

Den där reklamen ser inte jag. Ordet annons ser jag på programmets startsida, men inte annonsen! :D Endast Diino-nyheter. Annonsen på min Diino-sida stoppas av IE7Pro, men i Diino-programmet? :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom ger SpywareBlaster ett skydd, utan att vara igång. (Hur nu det går till? ;))

För att du skall slippa undra, så kan jag tala om att SpywareBlaster lägger en blocklista i InternetExplorer.... enkelt och effektivt! Öppna Internetalternativ / Säkerhet.... markera "Ej tillförlitliga platser" i zonrutan, och tryck på "Platser", så ser du blocklistan!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Man kan ju söka igenom sin dator. ;) Jag har sökt med SUPERAntiSpyware, Malwarebytes' Anti-Malware, SpyBot Search & Destroy och avast!. Datorn är ren. :) Dessutom ger SpywareBlaster ett skydd, utan att vara igång. (Hur nu det går till? ;))

Den där reklamen ser inte jag. Ordet annons ser jag på programmets startsida, men inte annonsen! :D Endast Diino-nyheter. Annonsen på min Diino-sida stoppas av IE7Pro, men i Diino-programmet? :-

Jag tänkte på sånt som kanske inte är spyware och som den som gjort programmet lägger in. Då räcker ingen känd spywaredetector i världen till. Så visst skulle man kunna lägga in något i sitt program utan att nån skulle märka det, om man ville. Varje gång man installerar ett nytt program så installerar man nåt som man aldrig har full kontroll på. Det har endast den som skrivit programmet.

Men i fallet Diino så är det nog ingen fara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Geocities/Yahoo i 10 år. Mycket reklam och många klick när man laddar upp. När sidan visas så kommer reklambanners för surfaren.  Jag har av misstag hot-länkat till vissa av mina Geocities-konton (mellan olika konton) som däremed blivit suddade!

Allt det tycker jag är OK. Inga speciella uppladdningsprogram, inga mystiska moduler som skall godkännas. Bara massiv reklam och många klick för att ladda upp. Jag kommer dock inte ihåg vad max-filstorleken är.

Jag tvekar dock fortfarande lite inför dino. Man kan hotlänka!! (Kommer det inte upp någon reklam för den som surfar sidan som hotlänkar då??) Däremot speciella uppladdningsprogram och tydligen reklam för den som laddar UPP.

Det är, som ni säger, bara känslan man får gå på, men jag tvekar lite inför dino än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag har haft Geocities/Yahoo i 10 år. Mycket reklam och många klick när man laddar upp. När sidan visas så kommer reklambanners för surfaren.  Jag har av misstag hot-länkat till vissa av mina Geocities-konton (mellan olika konton) som däremed blivit suddade!

Allt det tycker jag är OK. Inga speciella uppladdningsprogram, inga mystiska moduler som skall godkännas. Bara massiv reklam och många klick för att ladda upp. Jag kommer dock inte ihåg vad max-filstorleken är.

Jag tvekar dock fortfarande lite inför dino. Man kan hotlänka!! (Kommer det inte upp någon reklam för den som surfar sidan som hotlänkar då??) Däremot speciella uppladdningsprogram och tydligen reklam för den som laddar UPP.

Det är, som ni säger, bara känslan man får gå på, men jag tvekar lite inför dino än så länge.

Nix. reklamen finns bara i själva filhanteraren, ingen annanstans. Så den ser du bara när du laddar upp något.

(det är överkomligt) ;)

Skall jag länka nåt från Diino?

Jag länkar en animerad Gif jag gjort. :)

Summer%20Olympiad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Testa du Diino, det är bara att avinstallera om du inte skulle tycka om det. Själv har jag varit helnöjd med Diino under det året jag haft det och funderar till och med att utöka mitt lagringsutrymme. :)

När du avinstallerar program så skall du testa det här kanonprogrammet. ;)

http://www.freewarefiles.com/Revo-Uninstal...gram_32751.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Att inte vara det minsta ifrågasättande är ett bra sätt att få datorn full med virus och annat skräp. Är man inte det minsta ifrågasättande så lär man sig heller ingenting. ;)

Jag har gjort massor med såna där giffar i programmet Gif animator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...