Gå till innehåll

Windows Vista Ultimate SP1 32 bit DVD - Swedish?


swag

Recommended Posts

När jag tänker lite på detta vore det egentligen lite konstigt om de skulle ge ut en hel vista ultimate skiva. I princip skulle det innebära att alla kan beställa en extra skiva av ultimate för mycket lägre pris för sedan sälja den vidare?

Ingen aning alls hur de gör och hur det fungerar o bara undrar hur MS affärsverksamhet egentligen ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte med integrerat SP1.

Detta är en cd för de som inte kan få hem SP1 genom internet. Vista är typ 3 gb så det är detta inte.

Tror ni dom skulle ge ut en ultimateskiva för 100 kr ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte med integrerat SP1.

Detta är en cd för de som inte kan få hem SP1 genom internet. Vista är typ 3 gb så det är detta inte.

Tror ni dom skulle ge ut en ultimateskiva för 100 kr ?

De Ultimate-skivor jag köpte för 224:- har SP1 integrerat.

Som jag tidigare skrev är det ersättningsmedia.

Tappar eller får man sin originalskiva förstörd köper man ersättningsmedia för just de priser som nämnts i denna tråd, eller som jag gjort köpt med SP1 integrerat bara för att slippa installera SP1.

För att kunna köpa ersättningsmedia, så krävs ursprungligt köp av licensierad programvara. Dvs du måste uppge din Product key.

Storleken på de ersättningsmedia jag fått med integrerat SP1 är för 32-bitars 2.8GB och 64-bitars 3.53GB.

tackar hade du eng version så du fick svensk?

Jag hade svensk Ultimate och köpte svensk Ultimate med integrerat SP1.

Kan inte tänka mig att det går att byta språkversion av Vista i ett sådant här fall.

Jag har engelskt språkpaket installerat och för mig fungerar det alldeles utmärkt att byta språk vid behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då måste de vara något fel på texten där, för det kan ju inte vara 2 gb på en CD.

Själv så gjorde jag miljön en tjänst och laddade ner min Vistaskiva med SP1 integrerat, och sen använder jag min licens där. Då slipper man dessutom allt skräp som kommer med en OEM dator :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min skiva är Vista x64 med SP1, den är en kopia från vad msdn ger ut till de som prenumererar eller vad det heter.

Hittade den på piratebay.org och man kan ju kalla det vad man vill, men jag bryr mig inte för jag vet att jag betalt för min licens och enligt aktiveringen så funkar min licens till skivan.

Så jag skulle mer kalla det miljövänlighet, faktiskt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
ska man inte kunna köpa ett ersättningsmedia via nätet av microsoft? Jag har kollat runt där men hittar inget direkt, bara till OEM osv...Jag har en ultimate x64 som jag skulle vilja byta mot en med sp1 integrerad på. Hur göra.. ???....

Du kan ju slipstreama in SP1 själv med ett litet enkelt program som heter "vLite"  blir ju billigst så.

Funkar kanon och är på svenska numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ultimate x64 som jag skulle vilja byta mot en med sp1 integrerad på. Hur göra.. ???....

Jag sökte också, men kom bara fram till att bli erbjuden 32-bitars Ultimate med SP1 integrerat. Ringde 08-752 56 30 och då var det inget problem att få ett Ultimate med integrerat SP1, som jag tidigare skrivit i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att det gick att ringa...men tidigare har jag bytt ett premium 32-bit mot ett 64-bitars direkt på microsofts hemsida. Lite skillnad såklart 32 mot 64...Jag ringer nog, sen ska jag testa Vlite ändå...ser inte helt lätt ut för mig, hittade guiden på Tipsomvista...Tack för svaren pöjkar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...