e-son Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 (edited) Om någon känner behov av en liten bra portabel text/kod editor på svenska, så har jag precis översatt en sådan! Själv tycker jag programmet är lysande... massor av inställningsmöjligheter och finesser! Programmet heter PlainEdit.NET, och på hemsidan finns ytterligare ett gäng enkla och portabla nyttigheter. En del av dom också översatta till svenska av undertecknad. Eftersom mina programmeringskunskaper är ytterst begränsade, så kan det säkert finnas en eller annan "språkbug" i PlainEdit.NET... rapporter om sådana tas tacksamt emot i denna tråd! PlainEdit.NET v1.2.3A text editor with syntax highlighting for the most common web-, script- and programming languages. Edited August 25, 2009 by e-son Quote
Opptokoppter Posted August 25, 2009 Posted August 25, 2009 Mysigt program! Helt perfekt när det ingår en trädstruktur.. gör jobbet så mycket lättare Råkade hitta en jämförelse mellan flera olika texteditorer på Wickipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_text_editors Kan ju va bra om man är ute efter ett program med speciella egenskaper inom olika redigerings områden. Quote
JoWa Posted August 25, 2009 Posted August 25, 2009 Som namnet antyder: Required: Microsoft .NET Framework 2.0 Quote
e-son Posted August 25, 2009 Author Posted August 25, 2009 Som namnet antyder: Finns en version som INTE kräver .NET också! "Ingen" har dock orkat översätta den till svenska. http://www.gaijin.at/en/dlplainedit.php Quote
JoWa Posted August 25, 2009 Posted August 25, 2009 Version: 1.7.6.1 Last update: 21.07.2009 Installation: None (portable) License: Freeware Required: Windows ME, Windows 2000, Server 2003, XP and Vista Optional: Over 300 additional syntax highlighters (RAR, 437 KB) Mindre roligt: Note: PlainEdit doesn't support Unicode characters nor Unicode files. To edit Unicode files you can use the royalty free application PlainEdit.NET. Quote
e-son Posted March 11, 2010 Author Posted March 11, 2010 (edited) Edited March 24, 2012 by e-son Quote
e-son Posted March 24, 2012 Author Posted March 24, 2012 Ny version! PlainEdit.NET 1.4 (24.03.2012) Quote
Recommended Posts