Grooge Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Går via den här datorn och schemalägger en chkdsk, när jag sen startar om datorn så händer ingenting, startar bara om som vanligt utan att göra någon chkdsk Quote
si3rra Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 För att enhetens bokstav tilldelas enheten av Windows och då kan du inte köra chkdsk innan windows startats, för då "existerar inte enheten". Rätta mig om jag har fel Quote
Grooge Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 Hur kommer det sig då att jag kan göra det på en annan USB disk ? Quote
Venoms Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Att du kan köra på annan disk kan bero på att den har en tilldelad enhetsbokstav som inte släppt när du bootar om. Prova att gå in i diskhanteraren och ge en enhetsbokstav som alltid används. Quote
Grooge Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 Har två interna C: och D: plus två externa USB diskar E: och F: enhetsbokstäverna är fasta och används alltid. Quote
Venoms Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Får du strömförsörjningen genom usbkabeln eller har du extern strömkälla? Använd extern om möjligt. Ibland, av någon konstig anledning fungerar inte de främre usbuttagen på datorn på samma sätt som de fasta på moderkortet. För mig t.ex, kan jag inte läsa ett 4gb minneskort på de främre medan det går utmärkt på de fasta. Prova att byta usbport, för att se om det hjälper. Quote
Grooge Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 Ström via usb ja, körs redan på moderkortet, har inga lediga usb. Quote
Venoms Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Jag funderade på om du kunde använda eller testa en liten hub om du matar med en transformator eller ett kabinett som du matar externt. Quote
Recommended Posts