Gå till innehåll

Kopiera hårddisk?


Gandalf

Recommended Posts

Själv använder jag DriveClonePro... ett perfekt "Ghost"-program som skapar en avbild av vilken fysisk enhet som helst... med en bootskiva kan man sen avända denna till en fullständig återställning.

Gör en avbild och spara den antingen på skivor eller en annan partition. Skapa en bootskiva i programmet. Installera din nya HD som Master C. Boota upp på skivan du tillverkat i DriveClonePro... rikta återställningen mot den plats där du sparat avbilden. Tar 5-6 minuter sen är det klart...

Perfekt program om man ska byta HD eller om man lattjar runt med många beta-program osv... alltid skönt att ha en ghost klar när ett nyinstallerat XP eller Vista är gjord samt alla favoritprogram ligger installerade. Allt tar ca 5-6 minuter istället för de timmar det tar att få in allt som man vill ha det.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder oftast Ghost. Rekommenderar att tänka till med partitioneringen av utrymmena och placering av användar och programdata FÖRE du börjar.

Placera användardata på en partition (helst en separat disk) och om du då byter boot disk så kan du enkelt mappa upp användardatat i alternativa partitionen igen.

Programmvarorna kan vara ide att installera om i alla fall -man drar alltid på sig en massa demos o skit som man inte vill spara. Även om det tar lite tid.

Se på min fråga -Seg dator ... WOWFX.DLL

Tack vare att jag har all användar data och mappat om Mina dokument till annan disk så behöver jag bara installera om c: samt peka om Mina dokument när jag skapat användarna. Klart o betalttt alla data kvar. Bara att plugga in den nya disken och köra igång.

Vore man riktigt genom tänkt tog man en ghost image efter alla VIKTIGA program installerats men innan man börjar använda och pilla på grejerna -men det är om man är riktigt tänkt  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...