frosslund Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Hejsan. Jag har just nu ett GeForce 7600 kort i min låda. Kortet pallade inte med ett spel jag spelade så jag köpte det nya 8600. vilket då var nytt. Satte i det i min PC helt felfritt osv. Startade datorn, men den bara stängdes direkt igen.. Jag förstår inte vad problemet var. Detta var ett par månader sedan och nu har så klart mitt gamla 7600 gått sönder och jag vet inte om jag ska köpa nytt eller inte. Vill gärna få hjälp med GeForce 8600 och varför det inte kan funka korrekt i min PC? Kan det vara att mitt ram minne inte klarar det? eller processorn? Tack på förhand. /Robin Note: GeForce 8600 kortet har funkat i en annan PC jag provade det i.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Prova o starta i felsäkert läge och där avinstallera dom gamla drivrutinerna..starta om och installera nya.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frosslund Posted October 4, 2008 Author Share Posted October 4, 2008 Ja, fast jag kommer inte så långt så jag ens kan välja hur jag ska starta datorn > kan försöka igen men senast funkade inte det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Är den helt död när du satt i nya kortet?ta av batteriet på mkortet ett par minuter o prova igen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.LeNo Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Du har väl garanti på kortet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frosslund Posted October 4, 2008 Author Share Posted October 4, 2008 Datorn startas i ett par sekunder sen dör den. Och ja jag har garanti, men jag behöver ändå nytt grafikkort.. Inget fel på grafikkortet utan på datorn eller något.. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Finns extra uttag till ström på kortet du glömt koppla in? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frosslund Posted October 4, 2008 Author Share Posted October 4, 2008 Nja, har kopplat in sladden till fläkten, men någon strömsladd har jag inte behövt på den andra PCn som det funkar på heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 kanske kraftigare nät på den o då funkar det änndå..kolla på kortet om det finns uttag för o sätta xtra strömsladd.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frosslund Posted October 4, 2008 Author Share Posted October 4, 2008 Nej där fanns inget extra uttag till strömsladd.. > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 sätt i ett annat kort som funkar och uppdatera bios..funkar inte det är kortet troligtvis kass tyvärr.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zalvador Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 jag har det kortet kan det inte va så att du har kopplat det till tv:n med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Hade du optimerat BIOSinställningarna för det gamla kortet? Gå in i BIOS setup och tryck F5 för att ställa in i standardläget, (det brukar vara F5, men kolla ändå så att det blir rätt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Om nätaggregatet stänger av efter ett par sekunder så klarar det inte av att försörja det nya kortet. Alternativt så är nätaggregatet felaktigt. Du kan prova med att minimera antalet inkopplade enheter för att ge mer ström till grafikkortet. Koppla ur diskar till exempel. De behövs inte för att testa grafiken. Ange gärna lite mer uppgifter om datorns egenskaper. T.ex. fabrikat och modell. Vilket nätaggregat har du ? vilken effekt skall det ge ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts