Gå till innehåll

Nytt grafikkort funkar inte.


Recommended Posts

Hejsan. Jag har just nu ett GeForce 7600 kort i min låda. Kortet pallade inte med ett spel jag spelade så jag köpte det nya 8600. vilket då var nytt. Satte i det i min PC helt felfritt osv. Startade datorn, men den bara stängdes direkt igen.. Jag förstår inte vad problemet var. Detta var ett par månader sedan och nu har så klart mitt gamla 7600 gått sönder och jag vet inte om jag ska köpa nytt eller inte. Vill gärna få hjälp med GeForce 8600 och varför det inte kan funka korrekt i min PC? Kan det vara att mitt ram minne inte klarar det? eller processorn? Tack på förhand. /Robin

Note: GeForce 8600 kortet har funkat i en annan PC jag provade det i..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

kanske kraftigare nät på den o då funkar det änndå..kolla på kortet om det finns uttag för o sätta xtra strömsladd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du optimerat BIOSinställningarna för det gamla kortet?

Gå in i BIOS setup och tryck F5 för att ställa in i standardläget, (det brukar vara F5, men kolla ändå så att det blir rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nätaggregatet stänger av efter ett par sekunder så klarar det inte av att försörja det nya kortet.

Alternativt så är nätaggregatet felaktigt. Du kan prova med att minimera antalet inkopplade enheter

för att ge mer ström till grafikkortet. Koppla ur diskar till exempel. De behövs inte för att testa grafiken.

Ange gärna lite mer uppgifter om datorns egenskaper.

T.ex. fabrikat och modell.

Vilket nätaggregat har du ? vilken effekt skall det ge ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...