CGD Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Jag vill dela ut en katalog på datorn så att den blir åtkomlig för en speciell användare från en annan dator. Jag har då markerat att bara en användare kommer åt mappen samtidigt. På fliken behörighet har jag lagt till den speciella användarens konto på den här datorn. Fulla rättigheter. Jag antar nu att det bara är den avsedda användaren som kommer åt sina mappar på den här datorn från en annan dator. Förstår ni vad jag menar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Vilken Administratör som helst kommer ju alltid att komma åt mappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted October 27, 2008 Author Share Posted October 27, 2008 Jo men bara den som har adminrättigheter på datorn där den utdelade filen finns hoppas jag. Om jag har adminrättigheter på den andra datorn spelar väl ingen roll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Jo men bara den som har adminrättigheter på datorn där den utdelade filen finns hoppas jag. Om jag har adminrättigheter på den andra datorn spelar väl ingen roll? Helt riktigt! Du kan dessutom ta bort den generella adminrättigheten på mappen och istället lägga till ditt eget användarkonto! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted October 27, 2008 Author Share Posted October 27, 2008 Bra. Ville bara kolla med er att det blev rätt. Jag brukar radera "Alla" när jag håller på med säkerhetsfliken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts