Gå till innehåll

Datorn rebootar, Vista Ultimate x64, felsöka med win debug, memory.dmp saknas?


e2zippo

Recommended Posts

Hallå! Har ett problem med att datorn rebootar sig lite då och då, är ganska säker på att det är drivrutinen till grafikkortet, (ATI Radeon 4870) som strular, men jag tänkte jag skulle köra win debug för att vara helt säker, men grejen är att jag hittar ingen memory.dmp varken direkt i win-mappen eller mindump-mappen. Har ställt in efter guiden som ligger här.

Kör förresten nyaste drivisarna för kortet Win Ultimate x64 som sagt.

Finns det något annat sätt att se varför datorn bootar om?

/Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte stängt av att minnet skulle dumpas iaf. Sen kör jag växlingsfilen på en annan hårddisk, kan det vara orsaken?

Ja... har för mig att man måste ha den på systemdisken, men kan inte svära på det! Va ett tag sen jag experimenterade med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte bara sticka in huvudet och tala om att jag har haft enorma problem med HIS Radeon 4870

med hängningar och cracher... kunde inte köra nyare drivrutin än v8.6.

Det löstes genom att jag flyttade bort kortet från första till tredje PCIe-16 plats på moderkortet.

Det visade sig att kortets baksida hettade upp nordbryggan och temperaturen på MCP (minneshantering)

kom upp i över 80 grader. Nu har jag inga problem med någon drivrutinversion och MCE ligger på 62 grader.

(Monitorprogram: Everest Ultimate Edition)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte bara sticka in huvudet och tala om att jag har haft enorma problem med HIS Radeon 4870

med hängningar och cracher...

Det löstes genom att jag flyttade bort kortet från första till tredje PCIe-16 plats på moderkortet.

Det visade sig att kortets baksida hettade upp nordbryggan och temperaturen på MCP (minneshantering)

kom upp i över 80 grader. Nu har jag inga problem med någon drivrutinversion och MCE ligger på 62 grader.

Det var ett intressant instick faktiskt, det måste jag kolla upp. Tack för det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...