e2zippo Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Hallå! Har ett problem med att datorn rebootar sig lite då och då, är ganska säker på att det är drivrutinen till grafikkortet, (ATI Radeon 4870) som strular, men jag tänkte jag skulle köra win debug för att vara helt säker, men grejen är att jag hittar ingen memory.dmp varken direkt i win-mappen eller mindump-mappen. Har ställt in efter guiden som ligger här. Kör förresten nyaste drivisarna för kortet Win Ultimate x64 som sagt. Finns det något annat sätt att se varför datorn bootar om? /Martin Quote
Andreas Stenhall Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Antagligen har du stängt av att minnet ska dumpas vid krasch, under System > Avancerat > Inställningar för Start och återställning. Det kan hända att ett event skrevs till Loggboken men om du har stängt av att spara minnesdumpfil har du säkert stängt av även detta Quote
e-son Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Man måste även ha en aktiv växlingsfil för att dumpfunktionen skall fungera... ifall du kör utan! Quote
e2zippo Posted November 3, 2008 Author Posted November 3, 2008 Jag hade inte stängt av att minnet skulle dumpas iaf. Sen kör jag växlingsfilen på en annan hårddisk, kan det vara orsaken? Quote
e-son Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Jag hade inte stängt av att minnet skulle dumpas iaf. Sen kör jag växlingsfilen på en annan hårddisk, kan det vara orsaken? Ja... har för mig att man måste ha den på systemdisken, men kan inte svära på det! Va ett tag sen jag experimenterade med detta. Quote
e2zippo Posted November 3, 2008 Author Posted November 3, 2008 Ska testa lägga tillbaka den där och kolla vad som kan vara felet. Tackar! Quote
waxinator Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Jag tänkte bara sticka in huvudet och tala om att jag har haft enorma problem med HIS Radeon 4870 med hängningar och cracher... kunde inte köra nyare drivrutin än v8.6. Det löstes genom att jag flyttade bort kortet från första till tredje PCIe-16 plats på moderkortet. Det visade sig att kortets baksida hettade upp nordbryggan och temperaturen på MCP (minneshantering) kom upp i över 80 grader. Nu har jag inga problem med någon drivrutinversion och MCE ligger på 62 grader. (Monitorprogram: Everest Ultimate Edition) Quote
e2zippo Posted November 3, 2008 Author Posted November 3, 2008 Jag tänkte bara sticka in huvudet och tala om att jag har haft enorma problem med HIS Radeon 4870med hängningar och cracher... Det löstes genom att jag flyttade bort kortet från första till tredje PCIe-16 plats på moderkortet. Det visade sig att kortets baksida hettade upp nordbryggan och temperaturen på MCP (minneshantering) kom upp i över 80 grader. Nu har jag inga problem med någon drivrutinversion och MCE ligger på 62 grader. Det var ett intressant instick faktiskt, det måste jag kolla upp. Tack för det! Quote
Recommended Posts