Gå till innehåll

[LÖST] Program som visar hårdvara


T@wo

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Hittar inte någon information om vilket grafikkort jag har i datorn.

Och det står inget i enhetshanteraren då?

1.Startknappen

2.Högerklicka på "den här datorn"

3.Fliken "maskinvara"

4.Knappen "Enhetshanteraren".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Hittar inte någon information om vilket grafikkort jag har i datorn.

Finns under Hårdvara / Video!

Hittar ingenting där, kan det vara så att mitt grafikkort inte är installerat ännu?

Fäll ned "Bildskärmskort" i enhetshanteraren och se vad som står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingenting där, kan det vara så att mitt grafikkort inte är installerat ännu?

Titta i "Enhetshanteraren".... vet inte hur det ser ut i SIW om man har glömt att installera grafiken!

I Enhetshanteraren står följande:

Ett gult frågetecken med ett utroppstecken på framför, sen följande text:Videostyrenhet (VGA-Kompatibel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inte någon information om vilket grafikkort jag har i datorn.

Finns under Hårdvara / Video!

Hittar ingenting där, kan det vara så att mitt grafikkort inte är installerat ännu?

Fäll ned "Bildskärmskort" i enhetshanteraren och se vad som står.

Finns ingen sån text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Enhetshanteraren står följande:

Ett gult frågetecken med ett utroppstecken på framför, sen följande text:Videostyrenhet (VGA-Kompatibel)

Då har du inte installerat grafiken nej!

Ok, var det jag gissade på... Vad är det jag ska läsa på grafikkortet för att få reda på vilken modell det är? Det enda jag har sett är att det är en Gigabyte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, var det jag gissade på... Vad är det jag ska läsa på grafikkortet för att få reda på vilken modell det är? Det enda jag har sett är att det är en Gigabyte.

Har du ingen dokumentation på burken? Skulle inte tro att du kan se det direkt på kortet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, var det jag gissade på... Vad är det jag ska läsa på grafikkortet för att få reda på vilken modell det är? Det enda jag har sett är att det är en Gigabyte.

Har du ingen dokumentation på burken? Skulle inte tro att du kan se det direkt på kortet!

Nej, endast burken som finns tillgänglig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Ok, var det jag gissade på... Vad är det jag ska läsa på grafikkortet för att få reda på vilken modell det är? Det enda jag har sett är att det är en Gigabyte.

Har du ingen dokumentation på burken? Skulle inte tro att du kan se det direkt på kortet!

Nej, endast burken som finns tillgänglig...

Borde stå nåt på kortet tycker man. Om det är ett NVIDIA eller ATI borde ju synas till exempel, och någon beteckning måste väl ändå kortet ha? Det finns ju universiella drivers från både NVIDIA och ATI vad jag vet, som vägrar att installera om det inte är rätt kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, var det jag gissade på... Vad är det jag ska läsa på grafikkortet för att få reda på vilken modell det är? Det enda jag har sett är att det är en Gigabyte.

Har du ingen dokumentation på burken? Skulle inte tro att du kan se det direkt på kortet!

Nej, endast burken som finns tillgänglig...

Borde stå nåt på kortet tycker man. Om det är ett NVIDIA eller ATI borde ju synas till exempel, och någon beteckning måste väl ändå kortet ha? Det finns ju universiella drivers från både NVIDIA och ATI vad jag vet, som vägrar att installera om det inte är rätt kort.

Rätt säker på att det är från ATI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid kolla märkningarna på kortet annars, och se vad du hittar.... Gigabyte-kortens modellbeteckningar börjar med GV-N.. eller GV-3D.. följt av en bokstavs/siffer-kombination på nVidia-korten. Och GV-R.. följt av en bokstavs/siffer-kombination på Ati-korten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid kolla märkningarna på kortet annars, och se vad du hittar.... Gigabyte-kortens modellbeteckningar börjar med GV-N.. eller GV-3D.. följt av en bokstavs/siffer-kombination på nVidia-korten. Och GV-R.. följt av en bokstavs/siffer-kombination på Ati-korten!

Det enda jag kan se är följande:

1:a lappen: ITKOMP 27428

2:a lappen: 7H679801633

3:e lappen: SNO726518560 eller SN0726518560

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...