Gå till innehåll

En process tar upp alla CPU-kraft hela tiden


margrehte

Recommended Posts

Jag vet jag inte hjälper här, men jag måste bara få säga några ord.

Kan inte stoppa den processen.

Varför ska alla vara så ***** klåfingriga och vända ut och in på systemet utan att ha den blekaste aning om vad man gör? Aktivitetshanteraren är för erfarna användare, inte för ivriga svenssons.

Jag menar även om det nu hade varit en vanlig process som tog 97% av datorn så skulle din manöver döda processen utan att den fick spara sitt arbete. Inte konstigt att ni får så mycket problem.

Jag säger som jag alltid gör; låt datorn vara och sköt ditt eget, såvida du inte har problem med den.

Jag vet om att inte alla är så datorkunniga, men detta handlar inte om hur datorkunnig man är, utan mer om sunt förnuft.

Ditt beteende motsvarar ungefär som att någon skulle leta under motorhuven på en bil och hitta en slang man inte visste vad den gjorde, och sen försöka såga av den, men misslyckas och sen ringa till någon verkstad och säga "ah, jag kan inte såga av denna slangen i motorn, hur ska jag göra?"

Jag menar varför ens försöka såga av slangen, när man inte vet vafan man gör?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen så är det väl inte dumt om man lär sej datorn så man slipper ringa datorsupporten stup i kvarten eller. Tack för hjälpen från M

Helt riktigt!... om fler vågade "rota" lite, så skulle kanske datormognaden i landet, så småningom öka till en något mindre bedrövlig nivå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Tack ni är så hjälpsamma och goa, och al6 har så rätt så ,min sambo brukar säga att datorn funkar ju så ge f*n i att rota i datorn och att jag letar efter problem som inte finns, sanningen är att datorn ibland talar om att det finns problem men inte exakt vad, den säger att det finns ett program på 28 kb som ställer till problem och då letar jag efter det men inte hittat, sen så är det väl inte dumt om man lär sej datorn så man slipper ringa datorsupporten stup i kvarten eller. Tack för hjälpen från M

Å andra sidan, rotar man inte så lär man sig inget heller. Rota på du bara, men var försöktig med att ändra nåt innan du vet vad det är för något. Kolla Google eller fråga på forumet innan du ändrar nåt så du vet vad exakt som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Kolla den här tråden bara Margrehte, du var och tittade i aktivitetshanteraren och lärde dig genast nåt nytt. Att vara nyfiken lönar sig. Dessutom är det kul. ;)

Nu måste jag iväg på datajobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var kanske lite hård, men jag ville bara säga att jag inte förstår hur du resonerar.

Helt riktigt!... om fler vågade "rota" lite, så skulle kanske datormognaden i landet, så småningom öka till en något mindre bedrövlig nivå!

Jo man lär ju sig av sina misstag / utflykter, men jag tror nog mer att detta kommer fixa till sig själv när de nya generationerna växer upp. 7-åringarna kan ju oftast mer om datorer än sina föräldrar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

, men jag tror nog mer att detta kommer fixa till sig själv när de nya generationerna växer upp. 7-åringarna kan ju oftast mer om datorer än sina föräldrar nu.

Sk*tsnack...! varken barn eller barnbarn slår mig på fingrarna!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

, men jag tror nog mer att detta kommer fixa till sig själv när de nya generationerna växer upp. 7-åringarna kan ju oftast mer om datorer än sina föräldrar nu.

Sk*tsnack,... varken barn eller barnbarn slår mig på fingrarna!    ;)

Kanske inte just dig eftersom du kan datorer. Men de som inte alls kan datorer dör ju ut och ersätts med nya generationer med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

, men jag tror nog mer att detta kommer fixa till sig själv när de nya generationerna växer upp. 7-åringarna kan ju oftast mer om datorer än sina föräldrar nu.

Sk*tsnack,... varken barn eller barnbarn slår mig på fingrarna!    ;)

Kanske inte just dig eftersom du kan datorer. Men de som inte alls kan datorer dör ju ut och ersätts med nya generationer med tiden.

håller inte med dig al6 det kommer nog att bli som med bilar

i bilens bardom så var det bara entusiasterna som kunde handskas med bilar

men allreftersom tiden gick så blev dom mer lätthanterliga och nästan vem som helst kunde fixa lite med bilen ung. tidigt 70-tal men sedan dess har utvecklingen vänt och dom blir mer och mer komplicerade att meka med själv

till och med jag som hållt på med allt mekaniskt i över 40 år ställer mig rejält undrande ibland och jag tror inte att den nya generationen rent allmänt kan så mycket om bilar som min generation kunde

åtminstone jag tycker mig kunna se en liknande utveckling inom datorvärlden

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...