Gå till innehåll

[LÖST] Säker borttagning av maskinvara


DAson

Recommended Posts

Har ikon nere vid klockan som jag helst inte vill röra, för gör jag det så kan mitt Windows krascha om jag har otur. Och vet ni varför jo det ska jag förklara lite närmare det är så här att det är min Satadisk som visas där och det är ju inte så smart eller hur. Om jag nu skulle ha Vista så ör den ej synlig kan det bero på att Vista innehåller nyare drivrutiner för min Satadisk? Hårddisken heter Samsung HD321KJ SpinPoint T166 320 GB Sata 2. Hur skall jag göra för bli av med den ikonen. Mitt moderkort har endast stöd för Sata 1 och hårddisken Sata 2 stöd. I Vista syns inte ikonen men i XP är den synlig nere vid klockan.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där problemet hade även ASUS på vissa av sina moderkort, så sannolikt är det samma fel hos MSI.

Minns inte riktigt hur ASUS löste det hela, men nya drivrutiner var det garanterat, så uppdatera dina.

Är det nVidia GeForce-kretsar på ditt moderkort, så hämta hos www.nvidia.com, eller hos MSI.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ikon nere vid klockan som jag helst inte vill röra, för gör jag det så kan mitt Windows krascha om jag har otur. Och vet ni varför jo det ska jag förklara lite närmare det är så här att det är min Satadisk som visas där och det är ju inte så smart eller hur. Om jag nu skulle ha Vista så ör den ej synlig kan det bero på att Vista innehåller nyare drivrutiner för min Satadisk? Hårddisken heter Samsung HD321KJ SpinPoint T166 320 GB Sata 2. Hur skall jag göra för bli av med den ikonen. Mitt moderkort har endast stöd för Sata 1 och hårddisken Sata 2 stöd. I Cista syns inte ikonen men i XP är den synlig nere vid klockan.

//DAson

Du kan först kolla vilken Biosversion du kör på just nu... har du inte den senaste enligt nedanstående länk, så kan du prova att uppgradera. Eventuellt kan det lösa problemet! Använd SIW eller liknande för att kontrollera nuvarande versionsnummer! Passa gärna på att kolla drivrutinerna också!

Om inte Biosuppgradering löser det, så kan du köpa ett löst SATA Controller Card, som stöder sata2. Exempel kan du se på länk nr.2!

http://global.msi.com.tw/index.php?func=do...amp;prod_no=592

http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&am...=0&start=20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att slippa oroa mig att av misstag klicka på säker borttagning av maskinvara så installerade jag Windows Vista och då finns inte ikonen vid klockan längre. Så nu är det problemet borta.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> För att slippa oroa mig att av misstag klicka på säker borttagning av maskinvara

Men men, det enda som händer när du klickar, är ju att du får upp ytterligare en meny, där du kan välja mellan olika alternativ, så att klicka av misstag är ju helt oskadligt.

Och HUR man ens kan Lyckas klicka av misstag där nere - där man ju inte är och rotar på andra saker hela tiden - är ju en annan fråga ...   ;D

Men det var ju bra att du löste det, men piratutgåvor av Vista är ju inget att lita på ...    :D

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...