Gå till innehåll

[LÖST] US firmware för DIR-655 router


Recommended Posts

Som vi nyss konstaterat i en annan Post om just DIR-655, så KAN det ju inverka på garantin om du flashar med icke-officiella firmwares.

Men det BORDE ju gå bra, bara det inte är några USA-specifika inställningar i den firmwaren...

;D

Det här är ju samma sak som med t ex BIOS-uppdateringar:  Uppdatera INTE om du INTE har några fel!  Ofta i en ny version läggs ju bara support in för nåt man ändå inte behöver, varför då riskera ett fungerande system ...

Som ASUS säger:  "Please note, BIOS update is only recommended when experiencing technical difficulties with your system, And is not recommended to be performed regularly."

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag kör nog med den senaste svenska versionen ändå tills det dyker upp något annat på hemsidan. (version 1.20EU).

Men tänkte först testa med anledningen av att se om jag skulle öka något på bredbandskollen.se eller inte. Jag har mätt olika tider på dygnet och kommer upp i ett snitt på ta emot: 30 mbit/s skicka: 10 mbit/s. Tycker jag borde kunna komma upp i lite till med en 100mbit fiberlina samt n-standard mellan dator och router. Finns det någa magiska inställningar i routerinställningarna man ska pilla in? Eller är detta ett normalt resultat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag kör nog med den senaste svenska versionen ändå tills det dyker upp något annat på hemsidan. (version 1.20EU).

Men tänkte först testa med anledningen av att se om jag skulle öka något på bredbandskollen.se eller inte. Jag har mätt olika tider på dygnet och kommer upp i ett snitt på ta emot: 30 mbit/s skicka: 10 mbit/s. Tycker jag borde kunna komma upp i lite till med en 100mbit fiberlina samt n-standard mellan dator och router. Finns det någa magiska inställningar i routerinställningarna man ska pilla in? Eller är detta ett normalt resultat?

Jo men det har väl hänt att svenska D-Link sovit.....  Tyska D-Link brukar vara snabba, funkar det där så funkar det i Sverige.  http://www.dlink.de/

Du måste ha ett antal mätningar på olika tider, sen måste du också ha mätningar utan routern inkopplad.

Bara att knäppa av "tankningen" och mäta  :(;)

Efter det kan du ta en diskussion med BBBs tekniska support...  aternativt så hjäper ett nytt firmware men det tror jag är marginellt.  Mer troligt att du ligger inom något område med lite snål bandbredd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid kört in senaste US firmware och det har gått utan problem. Men som sagt, garantin ryker ju....

Jo men det kan ju vara "Goddag Yxskaft" om man har otur om man lär sig det....  :D

Det är väl inte särskilt svårt att få häcken ur vagnen och maila D-Link Sverige o fråga  ;)

Man har ju gjort det ännu tydligare nu med en EU märkning av firmwaren...troligen inte för att "jäklas".

En 624a blåste jag med amerikanskt firmware...(gick och fixa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga angående denna router:

När jag ska logga in i routerinställningarna (192.168.0.1 i adressfältet) så är ju fabriksinställningar att man ska lämna lösenordsfältet tomt för att komma in. Jag har då gått till "tools" och skrivit in ett nytt lösenord för admin och user och sedan sparat. Men när jag ska logga in i routerns inställningar igen nästa gång så funkar det bara med att lämna tomt i lösenordsrutan igen för att kunna logga in. Vad gör jag för fel?

Skickar med en skärmdump för att visa hur det ser ut där jag ändrat lösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...