lbl Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Nån mer som fick tvärnit här och på en del andra ställen strax efter 14 nu nyss idag ?! Nån server nånstans måste ha dött! /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Bredbandsbolaget har driftstörning, se mer på http://oderlandblogg.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 23, 2008 Author Share Posted November 23, 2008 -> Bredbandsbolaget har driftstörning Men JAG HAR FANIMIG INTE BBB, så JAG SKA PHANIMIG INTE BEHÖVA LIIIIIDA DÅ! > (Oj, fastnade Caps Lock ... ) /LbL! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Men läs bloggen...Oderland har ju BBB... ??? http://oderlandblogg.com/ Den här var en höjdare... DoS attack från en kund Uranos erfarde under morgonen en DoS attack från en kund som satt upp en egen Exchange server externt, men troligtsvis kopplat en SMTP-Connector från Exchange servern till vår server så att alla mail som skickas ut går via vår server. Detta innebär att kunden i fråga autentiserar sig till oss via login/lösenord, men hans server verkar vara helt öppen för mailutskick vilket gjorde att den snabbt hittades som en open relay och spammare började skicka mail vilket orsakade en överbelastning på vår server. Exchangeservern är nu blockerad i vår brandvägg och kunden kontaktas. geek! :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 23, 2008 Author Share Posted November 23, 2008 -> Men läs bloggen...Oderland har ju BBB... IRONI, DET är Svårt det ... SER du mina Guuuuubar ?! : Och min ironiska kommentar: " (Oj, fastnade Caps Lock ... ) " ?! /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Och vad gör denna tråden här? Det är ju en humortråd, startad på skoj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isak Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Jag bor på Island men jag fick inte denna sida upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 Och vad gör denna tråden här?Det är ju en humortråd, startad på skoj. Det var faktiskt Stenis himself som flyttade den hit efter att jag startat den som en ploj i Café ... /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Så lyckad är den nog inte under nätverk & bredband. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kal Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Kan inte fatta att du kan få de två första inläggen till humor. men men. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 Kan inte fatta att du kan få de två första inläggen till humor.men men. Men SEN du, DÅ blev det minsann humor - i MÄNGDER! /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts