CGD Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Jag har fått ett gamalt Hauppauge 34514 kort. Jag har satt in det och installerat två drivrutiner. Först försöker jag pröva radion. En vanlig FM radio. Radion indikerar att den hittar en kanal, det är P3 99.4 jag prövar med. Allt ser OK ut men jag får inte ut något ljud. Har ett Creative Audigy kort. Vad kan vara fel?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 -> Vad kan vara fel?? Du har inte kopplat in högtalarna ... Du har inte slagit på strömmen till högtalarna... Du har inte dragit upp volymen på högtalarna... Du har inte dragit upp volymen på mixern... Du har MUTE'at volymen på mixern... /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted December 5, 2008 Author Share Posted December 5, 2008 "Du har inte kopplat in högtalarna ... Du har inte slagit på strömmen till högtalarna... Du har inte dragit upp volymen på högtalarna... Du har inte dragit upp volymen på mixern... Du har MUTE'at volymen på mixern..." Ack ja, fullt så enkelt var det inte. Det är ljud från Hauppauge kortet som inte vill vara med. Datorn för övrigt har ljud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Du har alltså ett Hauppauge WinTV-PCI-FM. Drivrutiner: http://www.hauppauge.co.uk/site/support/support_basic.html Installations Manual: http://www.hauppauge.co.uk/site/support/PDF/qi-wintv.pdf Läser du FAQ-frågeställningarna på slutet så står där (översatt): Problem: Inget TV-ljud från PC högtalarna. Lösning: Anslut ljudkabeln från Audio Output jacket på TV-kortets baksida till ditt ljudkorts AUX/Linje ingång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted December 6, 2008 Author Share Posted December 6, 2008 Tackar waxinator det där hade jag totalt missat :-[. Nu har jag ingen sådan kabel så jag återkommer när jag har skaffat en och provat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted December 12, 2008 Author Share Posted December 12, 2008 Skaffat kabel. Allt helt OK. Tack till er alla och speciellt waxinator som visade på rätt väg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts