Gå till innehåll

Spotify och BBB kunder


plun

Recommended Posts

Installerad och klart.

Kom ihåg att mata in en påminnelse i kalendern framåt sista mars....

Nu kan det kanske vara värt att betala 99:-/månad för en sådan här suverän spelare inkl att slippa "junka runt"

bland "soptippar"... geek!

LastFM har fler funktioner, mer community och spellistor ihop med "grannar"....

Måste undersöka lite mer.... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify är enligt mig bara ****, du streamar musiken och har aldrig filerna fysiskt på datorn. Vilket innebär man inte kan göra vad vill med den, punga in den i ens ipod eller andra mp3 spelare.

Finner det högst lika värdelöst som andra streaming siter. Fast klart är om man inte har planer på skapa egna skivor, ladda in låtar på sin mp3-spelare osv. så kan Spotify och andra streaming siter säkert komma till nytta för vissa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify är enligt mig bara ****, du streamar musiken och har aldrig filerna fysiskt på datorn. Vilket innebär man inte kan göra vad vill med den, punga in den i ens ipod eller andra mp3 spelare.

Finner det högst lika värdelöst som andra streaming siter. Fast klart är om man inte har planer på skapa egna skivor, ladda in låtar på sin mp3-spelare osv. så kan Spotify och andra streaming siter säkert komma till nytta för vissa.

Tjau... man slipper någon "noobs" **** i sin dator.... man slipper snylta på andras arbete !!!

Sen kan man ju fånga strömmen......

Sen att industrin bakom det här är **** är en annan femma , Spotify är en förbenat bra SVENSK  tjänst... ;)   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta fjanta dig. Hur har det försten gått med dig och Google Chrome?  :D

Sluta nu din lille pingvinfan innan jag garvar och pruttar på mig pingvinlortar i brallorna  :-[

Jo Chromen funkar utmärkt i min Kronblom burk.... 

Spotify funkar också utmärkt....  slipper man vara en liten sketen snyltare. :o

Sitter och kollar hur de strömmar och det ska nog fixa sig att fånga...  strömmen är där... geek!

screenshot_1_7XxVOT.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
Kom ihåg att mata in en påminnelse i kalendern framåt sista mars....

Nu kan det kanske vara värt att betala 99:-/månad för en sådan här suverän spelare inkl att slippa "junka runt"

bland "soptippar"... geek!

LastFM har fler funktioner, mer community och spellistor ihop med "grannar"....

Måste undersöka lite mer.... ;)

 

Hej!

Sa upp denna tjänst idag och blev mycket förvånad över svaret:

Du är en viktig kund

Vi har nu mottagit din uppsägning av Spotify Kampanj. Då du är en viktig kund kommer vi låta dig fortsätta ha tillgång till Spotify med reklam utan extra kostnad! Självklart kan du alltid beställa Spotify Premium för att slippa reklam och få tillgång till tidigare skivsläpp.

:P

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Sa upp denna tjänst idag och blev mycket förvånad över svaret:

:P

//Mickilina

Förvånad över att du är en viktig kund? :rolleyes:

Eller över att du får gratistjänsten (med reklam) utan extra kostnad? :rolleyes:

Tycker att deras agerande var väntat, och helt rätt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånad över att du är en viktig kund? :rolleyes:

Eller över att du får gratistjänsten (med reklam) utan extra kostnad? :rolleyes:

Tycker att deras agerande var väntat, och helt rätt. :)

Varje kund är säkert viktig, konkurrensen är nog hård, men det reflekterade ja inte ens ;) utan att dom låter mig fortsätta med gratistjänst inkl reklam eftersom jag valde bort betalalternativet (99 kr/mån).

Vore roligt få veta om någon öht har tecknat det avtalet eftersom det finns gott om Inviter att få på Internet numera.

Visst var deras agerande rätt, men inte hade jag förväntat mig det :P

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje kund är säkert viktig, konkurrensen är nog hård, men det reflekterade ja inte ens ;) utan att dom låter mig fortsätta med gratistjänst inkl reklam eftersom jag valde bort betalalternativet (99 kr/mån).

Vore roligt få veta om någon öht har tecknat det avtalet eftersom det finns gott om Inviter att få på Internet numera.

Visst var deras agerande rätt, men inte hade jag förväntat mig det :P

//Mickilina

De tjänar ju på att ha dig kvar, om du använder tjänsten (hör/ser reklamen). ;)

Det jag undrar är hur länge till det skall krävas en inbjudan för att få tillgång till Spotify med reklam, och varför det krävs. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tjänar ju på att ha dig kvar, om du använder tjänsten (hör/ser reklamen). ;)

Det jag undrar är hur länge till det skall krävas en inbjudan för att få tillgång till Spotify med reklam, och varför det krävs. :unsure:

Egentligen jag varken "hör eller ser" reklamen, jag lyckas stänga öronen för det och har inte framför mig spelaren heller annat än när jag byter från den ena "CD:n" till nästa så dom sekunderna är bortkastade för BBB när det gäller mig.

Antagligen krävs reklam och dess inkomster för att Spotify behöver betala för STIM eller några andra organisationer, skulle tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen jag varken "hör eller ser" reklamen, jag lyckas stänga öronen för det och har inte framför mig spelaren heller annat än när jag byter från den ena "CD:n" till nästa så dom sekunderna är bortkastade för BBB när det gäller mig.

Samma här. Spelaren är ju oftast minimerad, och ljudreklamen är så högt utstyrd att jag måste sänka volymen, och passar då på att sänka till 0… ;)

Antagligen krävs reklam och dess inkomster för att Spotify behöver betala för STIM eller några andra organisationer, skulle tro.

Jo, helt klart, men systemet med inbjudningar (= färre användare) minskar ju reklamintäkterna… Men de kanske räknar med att inbjudningarna gör Spotify mer omtalat på fora och bloggar? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Spelaren är ju oftast minimerad, och ljudreklamen är så högt utstyrd att jag måste sänka volymen, och passar då på att sänka till 0 ;)

Jo, helt klart, men systemet med inbjudningar (= färre användare) minskar ju reklamintäkterna Men de kanske räknar med att inbjudningarna gör Spotify mer omtalat på fora och bloggar? :unsure:

Jag tycker det verkar som att det är mindre ljudreklam när man har spelare framme och det visas bildreklam. Och tvärtom då, minimerar man Spotify så ingen bildreklam kan visas så kommer det mer ljudreklam istället. Har inte gjort någon mätning på det, bara en känsla jag fått.

Jag tror också på det att invites kan är ett marknadsföringsknep, det blir mycket snack om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar som att det är mindre ljudreklam när man har spelare framme och det visas bildreklam. Och tvärtom då, minimerar man Spotify så ingen bildreklam kan visas så kommer det mer ljudreklam istället. Har inte gjort någon mätning på det, bara en känsla jag fått.

Jag tror också på det att invites kan är ett marknadsföringsknep, det blir mycket snack om det.

Jag har tyckt mig märka att ljudreklaminslagen har ökat, och det kan ju bero på att jag minimerar fönstret oftare än när jag började testa Spotify. Och så snart jag öppnar det minimerade fönstret poppar en reklamruta upp. Kanske bäst att ha det synligt, men bakom det program jag använder, förstås…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar är hur länge till det skall krävas en inbjudan för att få tillgång till Spotify med reklam, och varför det krävs. :unsure:

Förändring är på gång:

När vi träffas är Spotify uppe i 1,4 miljoner användare. Efter hand ska gratistjänsten släppas fri i övriga länder. Något datum för när det kan ske i Sverige vill inte Daniel Ek ge.

di.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...