rt-head Posted December 11, 2008 Posted December 11, 2008 nån som vet vad man måste konvertera mp3 filer till för att kunna spelas upp på äldre CD spelare?? Quote
JoWa Posted December 11, 2008 Posted December 11, 2008 CDDA. Det klarar de flesta brännarprogram. Quote
rt-head Posted December 11, 2008 Author Posted December 11, 2008 kollade i nero...hittade inget där? CD-DA Quote
JoWa Posted December 11, 2008 Posted December 11, 2008 Vet inte extakt vad det kallas i Nero, kanske något i stil med Skapa ljud-CD… Quote
waxinator Posted December 11, 2008 Posted December 11, 2008 Jag har ingen CD liggande (bara DVD) så jag kan inte testa... men är inte just detta vad Windows Media Player gör ? Se utdrag ur hjälpen: Om du vill göra en vanlig musik-CD som ska gå att spela i nästan alla CD-spelare väljer du alternativet Ljud-CD.När du bränner en ljud-CD gör Windows Media Player tillfälliga kopior av WMA- och MP3-filerna i din bränningslista, konverterar kopiorna till ett annat format (PCM) och sparar sedan de konverterade kopiorna på skivan. På bifogade bilden samlar jag ihop ett antal mp3-låtar och lyfter över dem i brännarlistan. Quote
lbl Posted December 11, 2008 Posted December 11, 2008 Japp, >>Nero Express>Musik>Skapa Musik-CD. Sen är det bara att DRA in MP3-filerna, och hålla koll på linjen längst ned där du ser hur mycket som ryms. Se även till så du ställt in rätt CD-storlek, dvs 650Mb, 700Mb, osv. En Musik-CD, som det här blir, rymmer alltså bara kanske max 25 låtar. En ren MP3-CD rymmer kanske 250 låtar istället... Köp alltså en ny CD-Spelare som klarar sådana CD! ;D /LbL! Quote
Recommended Posts