Gå till innehåll

Kaspersky antivirus-beta för Windows 7


e-son

Recommended Posts

Ja, först till kvarn....!   ;D

Jo det var längesedan jag undersökte ett skyddsprogram och det här verkar vara av finaste kailiber.

Valde interaktiv setup för att bättre se hur HIPSen funkar...  lite oklart med nivån.

Bockade även bort quick-scanningen så slipper man irritera sig på det efter start

Inte särskilt tungkört heller med min kronblom-burk

Leta upp någon "soptunna" och kolla hur det beter sig på riktigt kanske... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, först till kvarn....!   ;D

Jo det var längesedan jag undersökte ett skyddsprogram och det här verkar vara av finaste kailiber.

Valde interaktiv setup för att bättre se hur HIPSen funkar...  lite oklart med nivån.

Bockade även bort quick-scanningen så slipper man irritera sig på det efter start

Inte särskilt tungkört heller med min kronblom-burk

Leta upp någon "soptunna" och kolla hur det beter sig på riktigt kanske... ;)

Har inte "hunnit" testa än.... måste skaffa en längre nätkabel först.... sen skall det "lekas"!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det inte är så intressant, Vad jag kan se så har vendorn Kaspersky utvecklat en ny "engine" jaha och vad innebär det då? och vad sjutton har det med Windows 7 att göra? Finns det specifika API:er i Wnidows 7 som Kasperskys nya "engine" skulle ta nytta av? Eller valde dom bara att kalla sin nya version för Windows 7, såg till att de går att köra på nuvarande beta av Windows 7, för att få uppmärskamhet?. Jag vet inte, men dom nämner inget i sinna release notes som får mig att höja på ögon brynen iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det ett marknadsföringstrick, men det kan ju vara bra ändå! Smart att börja anpassa sig till W7 direkt, istället för att vänta på att folk skall få problem och bli förbannade när operativet väl är släppt... som alla säkerhetsföretagen alltid har gjort annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Kaspersky vet väl vart "cementen" var placerat i Vista... :D

Det är iaf ovanligt att någon av de stora erbjuder ett skydd för en icke färdig produkt... kan

vara katastrof... men de känner väl sig säker.

Hursomhelst beter sig programmet mycket bra, byter dagligen FF3.2 samt TB3 nighlty och

Anti-hackern säger till....

Ska låta burken "gro igen" i de temporära regionerna.... >:D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...