Gå till innehåll

Omröstning om du är för eller emot FRA-lagen


Landsfiskalen

Är du för eller emot FRA lagen?  

39 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Ja. Ja tycker om FRA
      8
    • Nej. Vill inte att några myndigheter snokar i mitt privatliv.
      31


Recommended Posts

Gäst DimensionX

Följer upp det där lite med en fråga till.

Om vi kör FRA nu, tror du då att det plötsligt kommer att dyka upp en massa svenska terrorister, som låter sig avlyssnas?

Om nej, varför?

(att sverige inte är ett terroristbelastat land, eller ses som ett terroristbelastat land är ingen nyhet direkt, och ren fakta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt... Oavsett Sverige som land (för övrigt litet sådant land) eller privatperson;

Att veta för mycket kan ibland vara farligt, riktigt farligt.. och ibland få stora konsekvenser  >:D

Jodå, har sett filmen "tjejen som visste för mycket" även jag. Kanske blir det nån dag "Sverige som viste för mycket" istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Hade vi nu haft en massa terrorism, under en längre tid...så hade situationen varit lite annorlunda.

Men nu?  ???

Fråga, vem kommer att avlyssnas?

Terrorister?

Nej!

Vanliga svenskar?

Ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen JoWa, du kan bättre än så här. :)

Det är jag inte säker på. ::)

Jag är inte övertygad om att avlyssning helt står och faller med denna FRA-lag. Men jag har inte facit på hur det verkligen fungerar, och det har nog ingen annan här heller, och likväl tycker jag att flera skriver som om de hade svaret på alla frågor om avlyssning. ;)

Såg du mina svt-länkar i ett tidigare inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade vi nu haft en massa terrorism, under en längre tid...så hade situationen varit lite annorlunda.

Men nu?  ???

Fråga, vem kommer att avlyssnas?

Terrorister?

Nej!

Vanliga svenskar?

Ja!

Inte bara vanliga svenskar lär ryka med avlysnings-strömmarna. Utan all trafik in-och-ut ska avlyssnas som jag förstår det. Andra länders trafik genom Sverige osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Kom igen JoWa, du kan bättre än så här. :)

Det är jag inte säker på. ::)

Jag är inte övertygad om att avlyssning helt står och faller med denna FRA-lag. Men jag har inte facit på hur det verkligen fungerar, och det har nog ingen annan här heller, och likväl tycker jag att flera skriver som om de hade svaret på alla frågor om avlyssning. ;)

Såg du mina svt-länkar i ett tidigare inlägg?

Jag har faktiskt sett den dokumentären tidigare, tankade hem dem. ;)

JoWa, ser du inte vartåt samhället är på väg?

Titta bara på IDG's nyhet om att polisen kan ta över vilken dator de vill, utan något domstolsutslag före.

Internet..........

För FÖRSTA gången i världhistorien har man fått chansen att kontrollera en stor del av världens befolkning, den kontrollen heter internet, något som aldrig tidigare varit möjlgt. ALLA som sitter i maktposition är medvetna om hur enormt kraftfullt verktyg internet är för att "kontrollera" människor. Dessa gör allt för att ta en bit av nätet, till vilken kostnad som helst nästan. Den som har nätet, har kontrollen, och så har det varit i några år nu.

Man vill få kontroll på internet helt enkelt. Nästa krig kommer att utkämpas elektroniskt.

Fråga dig så här............

Varför gör man ALLT för att införa FRA, trots många och stora protester?

Det finns inte ens underlag för en sådan lag. Vi är inget land som ens förknippas med terrorism, och det är INTE terrorister som kommer att avlyssnas.

Tänk lite på detta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Hade vi nu haft en massa terrorism, under en längre tid...så hade situationen varit lite annorlunda.

Men nu?  ???

Fråga, vem kommer att avlyssnas?

Terrorister?

Nej!

Vanliga svenskar?

Ja!

Inte bara vanliga svenskar lär ryka med avlysnings-strömmarna. Utan all trafik in-och-ut ska avlyssnas som jag förstår det. Andra länders trafik genom Sverige osv.

Det är det som länder försöker undvika genom att flytta trafiken till andra håll. En klar nackdel för landet Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoWa, ser du inte vartåt samhället är på väg?

Min poäng (om jag nu har någon ::)) är att avlyssning är en större fråga än FRA-lagen. Om lagen rivs upp, kommer vi då att garanterat slippa avlyssning? Blev vi inte avlyssnade före årsskiftet? Säkert?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

JoWa, ser du inte vartåt samhället är på väg?

Min poäng (om jag nu har någon ::)) är att avlyssning är en större fråga än FRA-lagen. Om lagen rivs upp, kommer vi då att garanterat slippa avlyssning? Blev vi inte avlyssnade före årsskiftet? Säkert?

Regeringen skulle åka lika snabbt som Ingemar Stenmark, om så var fallet, om det fanns någon läcka (det finns det nästan alltid). Så det tror jag inte. Inte statligt och lagligt i alla fall, som med FRA.

Det är just när det blir statligt och lagligt, som det blir farligt. Vem som helst kan åtalas, för vad som helst eftersom det sker helt lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regeringen skulle åka lika snabbt som Ingemar Stenmark, om så var fallet, om det fanns någon läcka (det finns det nästan alltid). Så det tror jag inte. Inte statligt och lagligt i alla fall, som med FRA.

Det är just när det blir statligt och lagligt, som det blir farligt. Vem som helst kan åtalas, för vad som helst eftersom det sker helt lagligt.

Det behöver ju inte utföras av en svensk myndighet… question?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Regeringen skulle åka lika snabbt som Ingemar Stenmark, om så var fallet, om det fanns någon läcka (det finns det nästan alltid). Så det tror jag inte. Inte statligt och lagligt i alla fall, som med FRA.

Det är just när det blir statligt och lagligt, som det blir farligt. Vem som helst kan åtalas, för vad som helst eftersom det sker helt lagligt.

Det behöver ju inte utföras av en svensk myndighet question?

Jo, om det skall bli lagligt.

Det är då som avlyssningen blir både farlig och får full verkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahah!

Har inte läst tråden, men vill bara säga att din förfrågan är riktigt manipulativ ;)

Jag är faktiskt inte insatt i detta så jag hoppar över att rösta, men du kunde ju skrivit Ja / Nej istället för att tolka lagen åt de röstande:

Nej. Vill inte att några myndigheter snokar i mitt privatliv.

Förstör ju egentligen trovärdigheten på statistiken när man gör så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Det som alltid är sagt att FRA ska avlyssna, och att avslyssna är nämligen olagligt har jag inte rätt på denna punkt?

//DAson

Nej. ALLA skall avlyssnas, lagligt som olagligt.

Det handlar för övrigt inte om påhittade ursäkter om olagligheter, det handlar om kontroll helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bäver
Regeringen skulle åka lika snabbt som Ingemar Stenmark

Faktamässiga fel!

Återigen använder DimensionX FRA lagen för sin politiska kritik. Det var rikdagen som

röstade igenom detta!

Sossen Thomas Bodström jobbade hårt för FRA lagens genomförande. Sossarna röstade

JA till FRA lagens genomförande. Detta kan dokumenteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Regeringen skulle åka lika snabbt som Ingemar Stenmark

Faktamässiga fel!

Återigen använder DimensionX FRA lagen för sin politiska kritik. Det var rikdagen som

röstade igenom detta!

Sossen Thomas Bodström jobbade hårt för FRA lagens genomförande. Sossarna röstade

JA till FRA lagens genomförande. Detta kan dokumenteras.

Du vet vad du svarar på nu?

Om inte, gå tillbaka och läs inlägget igen. (både ditt och mitt)

"Olaglig avlyssning" "Före det" att den blev laglig skulle vara fatalt för vilken regering som helst om detta kom fram i ljuset.

(var svaret från mig på din fråga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Summan av de hela. :wacko:

Dom flesta bryr sig inte.

25 röster är mot.

6 röster är för FRA-lagen.

Man kan dra slutsatsen att vi är väldigt få som är emot lagen. :huh:

Har du testat första länken i min signatur? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem vill egentligen ha ett Big Brother samhälle? Det är bara skitsnack att de kan behövas i framtiden... Det är inte som alqaida eller nått annat allah gäng kommer trugandes och spränger Sverige åt ******

Tillbaks med värnplikt och fler poliser, de tycker jag är viktigare en små tjockisar som jagar fildelare :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
vem vill egentligen ha ett Big Brother samhälle? Det är bara skitsnack att de kan behövas i framtiden... Det är inte som alqaida eller nått annat allah gäng kommer trugandes och spränger Sverige åt ******

Tillbaks med värnplikt och fler poliser, de tycker jag är viktigare en små tjockisar som jagar fildelare :rolleyes:

Precis, man kanske skulle börja få lite ordning på samhället istället för att övervaka svenskarna elektroniskt, det lär man inte komma långt med på gatorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...