Gå till innehåll

Hemsidesprogram


DAson

Recommended Posts

Söker ett program däe man gör en egen hemsida och den ska vara enkel att använda och ska va på svenska. hoppas på hjälp från er på forumet som kan det bättre än vad jag kan. Är det svårt att göra en egen hemsida??

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker ett program däe man gör en egen hemsida och den ska vara enkel att använda och ska va på svenska. hoppas på hjälp från er på forumet som kan det bättre än vad jag kan. Är det svårt att göra en egen hemsida??

//DAson

Du kan bygga en enkel hemsida i Office Word om du vill... klipp och klistra bara, sen spara som "Webbsida, filtrerad (*.htm, *.html)". Nackdelen är att Word producerar massor av så kallad skräpkod,som gör sajten seg att ladda... men koden kan optimeras efter att sidan är klar! Detta lär i alla fall vara det absolut enklaste sättet att producera en hemsida, även om det inte är optimalt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, en hemsida är inget annat än ett dokument som sparas i html-kod istället för binärkod. Word lär väl duga om du måste ha det på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Office 2003-2007 finns också Publisher, som har en lite mer avancerad WYSIWYG-websidefunktion. Där finns bl.a lite färdiga mallar att börja bygga sin sida med. Den enda helt ärliga WYSIWYG-editorn jag känner till. Dock har den samma nackdel som Word... den spottar ut massor av skräpkod!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bygga en enkel hemsida i Office Word om du vill... klipp och klistra bara, sen spara som "Webbsida, filtrerad (*.htm, *.html)". Nackdelen är att Word producerar massor av så kallad skräpkod,som gör sajten seg att ladda... men koden kan optimeras efter att sidan är klar! Detta lär i alla fall vara det absolut enklaste sättet att producera en hemsida, även om det inte är optimalt!

Jag har gjort några enkla sidor med MS Word. Irriterande nog blir alla länkar understrukna (utom i IE7 eller äldre). :angry:

Har också försökt att importera sidorna i andra redigeringsprogram, men de jag har testat stöder ej ramar (som jag har använt). Är ramar ute, eller? :huh: Tycker att det är mycket användbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll!

Själv har jag använt FrontPage sedan 2002 och är helnöjd med denna, tycker att den är lätt att jobba med. WYSIWYG i dom flesta webbläsare.

Har använt denna som sagt var sedan 2002 och även med ett antikt modem på 56/kB, så laddas sidorna snabbt iallafall.

Ha en fortsatt bra kväll i kylan, här -30°.

Mvh// sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

FrontPage är ju enkelt om man tycker det är svårt med att knacka kod.

Vill du vara riktigt lat så finns det en del platser där du kan göra dig en egen gratis hemsida.

Du kan kolla på mina enkla hemsidor som är gratis.

Se nedan i min sign.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FrontPage är ju enkelt om man tycker det är svårt med att knacka kod.

Vill du vara riktigt lat så finns det en del platser där du kan göra dig en egen gratis hemsida.

Du kan kolla på mina enkla hemsidor som är gratis.

Se nedan i min sign.

Men DAson sökte ju ett enkelt prg. Jag har min sida upplagd på Spray. NI får gärna gå in och titta.

http://hem.spray.se/kjellwa

Skriv gärna också i gästboken, tackar på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Gäst DimensionX
Söker ett program däe man gör en egen hemsida och den ska vara enkel att använda och ska va på svenska. hoppas på hjälp från er på forumet som kan det bättre än vad jag kan. Är det svårt att göra en egen hemsida??

//DAson

Det lättaste som överhuvudtaget finns är tyvärr inte på svenska, men extremt enkelt att använda. Du behöver inte kunna någon html överhuvudtaget. Peka/klicka, det är allt. Du bygger en hemsida på några minuter med det här gratisprogrammet, busenkelt.

http://www.enersoft.ch/_sgg/m2_1.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker ett program däe man gör en egen hemsida och den ska vara enkel att använda och ska va på svenska. hoppas på hjälp från er på forumet som kan det bättre än vad jag kan. Är det svårt att göra en egen hemsida??

//DAson

Sajter som hjälper dig med hemsidan

. Ett komplement till en hemsida kan vara en blogg.

Hos svenskspråkiga Blogger skapar du den utan kostnad. www.blogger.com

Coffeecup. Om du vill göra din egen hemsida från grunden är Coffeecup HTML Editor Free ett enkelt gratisprogram. www.coffeecup.com/free-editor

Internetworld. Tidningen har testat webbhotell (företag som erbjuder hemsidesutrymme mot betalning). www.idg.se/ 2.1085/1.151606

Istockphoto. Vill du ha bilder på din hemsida kan du köpa dem här för någon tia per bild. Kvaliteten är bra och utbudet stort. www.istockphoto.com

Morguefile. Ett liknande bild­arkiv, men här hittar du bilder som är helt gratis att använda på din hemsida. www.morguefile.com

Nic.se. Kolla om den domänadress du vill ha är ledig. (Gäller svenska hemsidor.) www.nic.se

Spray. Hos svenskspråkiga Spray får en gratis hemsidor men du måste själv skapa själva html-filen. Företagets betaltjänst ger dig dock en egen domän och en annonsfri hemsida för cirka 30 kronor i ­månaden. Då slipper du tänka på html-koder eftersom du kan använda ett sidbyggningsverktyg online. www.spray.se

Yahoo Geocities. Yahoo har en populär tjänst för att skapa en gratis hemsida. Den påminner om Google Sites. geocities.yahoo.com [/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...