Gå till innehåll

Nero Vision


Jack Bauer

Recommended Posts

Jag vill göra min egen DVD-video av lite film-filer jag har på datorn. dessa är i avi-formatet.

Använder mig av Nero Vision i Nero 8.

Får allt till att funka,men problemet är ju att det tar EVIGHETER för programmet att göra klart.

Har ställt in vilka menyer jag vill ha, man kan välja lite olika mallar och vilken text man vill ha som rubrik etc,etc...

Det tar ca 2 h per film att koda om, plus att den skall bränna skivan med. Total tid är drygt 8h!!!! :blink:

Vad beror detta på??Kan man ställa in något så det inte tar evigheter innan det är klart?

När man bränner en data dvd så går det ju på ett litet kick.

Vill ju göra en dvd med snygga menyer och text, men detta är ju löjligt.

Man hinner ju gå i pension innan det är klart :huh:

Tips??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är omkodningen som tar tid. Först skall dina källfiler avkodas/packas upp (vilket format det nu är, avi säger inte mycket), och sedan skall det kodas till mpeg2-format. Jag vet inte vilka alternativ Nero Vision har, men kodningen kan göras i ett eller två pass, och två pass tar förstås längre tid, men ger också bättre resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero Vision är totalt hopplöst!

Det må så vara att Nero Vision gör det väldigt perfekt och bra, men jag kan då inte se nån skillnad mellan de filer/filmer som ConvertXToDvd producerar på ca 10-15min., mot de filmer som Nero Vision producerar på 2-3 TIMMAR !!!

Hämta alltså hem ConvertXToDvd: http://convertxtodvd.burner-software.com/

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men spelar det ingen roll vilken dator man kör på?

Det kanske är värt ett försök att testa det innan man byter program?

Hur kan det skilja så mycket mellan programmen som 8 timmar och 15 minuter?

Tycker det är synd om man lagt flera hundra kronor på ett känt program, så klarar det visserligen att koda om, men det tar å andra sidan evigheter innan det blir klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stort sett oavsett vilken processor du har, så är ConvertXToDvd snabbare.

Jag körde ConvertX på en Pentium4 förut, då tog det kanske 30-45 min. att göra det jag idag gör på 10-15 min. på en AMD X2 6000+, motsvarande siffror med Nero Vision var 4-5 timmar resp. 1 timme.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde Nero vision, har inga problem med det. Tiden är avhängig datorns prestanda samt om man jobbar med annat samtidigt. Fixade en dvd med ca. 2,5 h speltid (6 separata avsnitt) hade någon 3D-meny med rörliga bilder från resp. avsnitt när man ska navigera vid uppspelning. Tog ett par timmar med min dator. Det är ju egentligen bara att starta processen och gå ifrån datorn. Vad gör det att det tar tid? För det gör det...

Har man inte den tiden över får man överväga ny dator eller ett annat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, får ta det någon gång man har tid verkar det som tyvärr.

Men klarar Convert X att göra snygga menyer med möjligheterna att göra egen text osv..?

Fördelen med Nero är ju att det klarar väldigt massa saker men samtidigt kräver en del av datorn.

I övrigt är jag jättenöjd med Nero, med allt som ingår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...