Landsfiskalen Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Om ja fatta de rätt, när ja läste nyhetsbrevet, från alltomxp, blir de inget mer nytt i Windows 7? Vill ju inte byta bort mina XP mappar, med bakgrundsbilder. Och så är de den där rutan "Windows Color and Apperance" Den stämmer inte. De blir helt konstigt när man ändrar där. Fx Window. Ändra svart till vitt och vitt till svart. Borde bli ett fönster med svart bakgrund och vit text. Istället ändras färgerna på fel ställen, så man inte ser nånting. Dom måste ju fixa detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Nej det stämmer att Windows 7 funktionsmässigt är fryst. Detta är för att man inte i ett sent skede ska orsaka buggar utan man vill ha en stabil produkt. Därför korrigeras från och med nu endast buggar i Windows 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 17, 2009 Author Share Posted January 17, 2009 Ok. Får hoppa över 7:an me då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Ok. Får hoppa över 7:an me då. Varför då hoppa över? Vad är det som saknas i W7 som fanns i XP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Är såklart frivilligt om man vill hoppa över eller inte. Tycker man XP fyller ens behov perfekt så finns det ingen anledning att byta. Själv tycker jag dock W7 känns väldigt positivt som den är i nuläget och ser det som ett klockrent drag att fokusera på att optimera det som är. Kommer bara på 2 saker jag saknar och de skulle på sätt och vis kunna smyga med under optimering. Nämligen att Utforskarens vänster kolumn och statusfält inte är/uppför sig exakt som i XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Vill ju inte byta bort mina XP mappar, med bakgrundsbilder. Då måste jag säga att du har inte läst på mycket, du kan inte genföra xp med win7 och BARA mappar och bakgrundsbilder? jag tror att du har nog installerat Norrländska Windows och inte Windows 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts