Andreas Stenhall Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Microsoft säger nu att de har lärt sig en och annan läxa när det gäller Windows Vista och det faktum att bärbara datorer har helt andra krav än stationära datorer. Tack vare dessa erfarenheter ska Windows 7 vara bättre anpassat för laptops.... http://techworld.idg.se/2.2524/1.206800/wi...ista-pa-laptops Läs även testet om SSD-diskar Vista vs Windows 7 http://techworld.idg.se/2.2524/1.206199/wi...standa-an-vista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Kanske kan min dröm bli sann om något år då: Ny laptop med snabb SSD-hårddisk och ett OS som är lite modernare än XP. Jag är visserligen en inbiten XP-entusiast men drömmer ibland om något lite "häftigare". Nu hänger det bara på att Windows 7 tillåter mig att slimma ner och radera en massa filer, så att storleken blir en bråkdel av den ursprungliga. Frågan jag får ställa mig när det är dags blir väl om Windows 7 eller ett vLite-trimmat Vista känns rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Hej! Tack vare dessa erfarenheter ska Windows 7 vara bättre anpassat för laptops.... Låter ju bra. Men hoppas då på att detta inte innebär en försämring för de stationnära datorerna. För det finns ju de som envisas (jag) med att använda en stationnär dator MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Typhos Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 man lär kunna använda en uppdaterad version av n-lite eller dylikt för att strippa win 7 på vad man anser är onödigt blä Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 man lär kunna använda en uppdaterad version av n-lite eller dylikt för att strippa win 7 på vad man anser är onödigt blä Det jobbas med all säkerhet redan på en "7Lite"! nLite är i princip färdigutvecklad, och vLite måste ju uvecklas paralellt med Vista... snart dags för SP2 där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts