Gå till innehåll

Göra egna Hemsidor med Word 2007


Recommended Posts

Finns det något Pdf dokument där man mkan lära sog att göra egna hemsidor med Word 2007? För det skulle vara en bra start för mig att skapa en egen hemsida. Tips och förslag tar jag gärna emot.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något Pdf dokument där man mkan lära sog att göra egna hemsidor med Word 2007? För det skulle vara en bra start för mig att skapa en egen hemsida. Tips och förslag tar jag gärna emot.

//DAson

Det är enkelt! Klipp, klistra och skriv... det blir så som du lägger upp det i word-dokumentet. Spara som Websida, filtrerad (*.htm, *.html)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst funkar det att göra websidor från Word, men phy phan vad stooooooora de blir...

Typ om man gör sidan i Notepad eller Frontpage, så tar den kanske 256kb, samma sida i Word tar istället 2-5Mb. ...

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med LbL, Ja, visst funkar det att göra websidor från Word, men phy phan vad stooooooora de blir...

Själv användr jag FrontPage, har gjort detta sedan urminnes tider. Tycker att den är lätt att jobba med, men var och en har ju sina favoriter!

Råkade kolla storleken på mina skrivna html-sidor, visade att storleken på filerna är mellan 1,64 kB och max 5kB.

Skulle jag ha gjort detta i Word te.x. så skulle dom kanske ligga runt (som lbl) skriver, 2 - 4 MB?!

Att använda FrontPage, som jag gör, så minimeras även uppladdningen av dom äldre TeleModemen också, typ (33-56kb).

Hela min sida inehåller med text och foton 20,9 MB. Laddad med T1 på någon tiondel! Optimerad för att vara snabb....

Mvh/sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder skulle dom kanske? 20 filtrerade html-dokument skapade (av mig) med Word väger tillsammans 218 kb.

I´m sorry!

Har EJ använt Word, därför kanske jag inte skulle skrivit som jag gjorde! Excuse!!! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...