Jerry Berglund Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Hej! Vet inte vad som hänt, men plötsligt så kunde jag inte spela upp KÖP-DVD skivor, bara rippade. Testat och installera om operativet, men ingen skillnad. Vad är det som är fel? Någon codec eller nyckel som plötsligt saknas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Vilken DVD-region är vald? Köpta skivor är region 2 (i Sverige), medan de rippade troligen är regionfria. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Berglund Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 Har inte valt någon DVD-region, men troligen borde det vara region 2, med europa. Detta funkade innan idag, och som sagt installerat om allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 när jag köpte min nec så var den inställd på amerika,så kolla för säkerhets skull i enhetshanteraren >dvd>egenskaper>dvd region mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Om den från början är inställd på region 2, och du spelar ett visst antal region 1-skivor (t.ex.), kan du framgent endast spela region 1 (och regionfria)… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Hur är din dvd spelare, regionsfri eller fast till en region? Om du har en regionsfri, har du möjlighet att byta firmware till en regionslåst? Om inte, kan du prova AnyDVD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Berglund Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 Hej igen! De flesta dvd-skivor som jag har är antingen Region 2, någon har flera regioner men som sagt de flesta har två. De som är rippade är regionfria.... Jag har även kollat regionsinställningen en gång till, och denna är 2 som vanligt. Har även kontrollerat programvaran tlll Matsushita BD spelaren, och den skall också vara up to date så att säga. Hur får man tag på ANYDVD? Jag testade Power DVD, och den utlöste problemet, tror jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Hur får man tag på ANYDVD? Jag testade Power DVD, och den utlöste problemet, tror jag... Klicka på länken i Venoms inlägg. Om du misstänker Power DVD (om det har en regioninställning?), har du testat med en annan spelare, t.ex. WMP eller VLC? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Berglund Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 VLC fungerar, vet jag... Just nu har jag för den delen inte POWER DVD installerad, men vlc funkar. Bara ett problem. Tycker den ger både sämre bild å ljud... Aha... såg inte att det var en länk... he he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 VLC fungerar, och PowerDVD är inte installerad… Vad är det då som inte fungerar nu, och i vilket program (förutom VLC) fungerar de rippade skivorna? Media Player Classic kan du f.ö. också testa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Om det varit Region -fel så hade man fått upp en skylt angående detta. Men vi vet ju faktiskt inte ens hur 'felet' visar sig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts