Gå till innehåll

USB-problem


lutti

Recommended Posts

Hej!

Jag har problem med mina USB-portar på fronten på burken, funkar inte alls sen en tid tillbaka. Ibland får jag jag upp ett meddelande att strömförsörjningen till navet är överskriden. Detta gäller 2 portar. Jag har också en extern hårddisk som inte heller fungerar längre när jag sätter in den på framsidan. Har kollat enhetshanteraren och det finns inga fel på USB-portarna där. Min dator är en HP 3 år gammal och hyrdator. Jag har ringt support dom säger bara att jag ska formatera om hårddisken.Suck! Ska detta va nödvändigt?

Någon som har nått annat tips på vad jag kan göra?

<_< Lutti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har problem med mina USB-portar på fronten på burken, funkar inte alls sen en tid tillbaka. Ibland får jag jag upp ett meddelande att strömförsörjningen till navet är överskriden. Detta gäller 2 portar. Jag har också en extern hårddisk som inte heller fungerar längre när jag sätter in den på framsidan. Har kollat enhetshanteraren och det finns inga fel på USB-portarna där. Min dator är en HP 3 år gammal och hyrdator. Jag har ringt support dom säger bara att jag ska formatera om hårddisken.Suck! Ska detta va nödvändigt?

Någon som har nått annat tips på vad jag kan göra?

<_< Lutti

En 3 år gammal hyrdator åker man väl bara och byter, om den inte fungerar? Om inte, så har du ett uselt kontrakt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 3 år gammal hyrdator åker man väl bara och byter, om den inte fungerar? Om inte, så har du ett uselt kontrakt!

Jo det är så har jag upptäckt att det där med support ger inte mycket, och bara lämna datorn nej det får man inte, därför jag ville ha tips här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du öppna burken?

Kolla isf. att sladdarna till dom främre portarna sitter i som dom skall, beroende på vilken typ av frontpanel du har till USB kontakterna är sladdarna löstagbara både på moderkortet och panelens baksida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du öppna burken?

Kolla isf. att sladdarna till dom främre portarna sitter i som dom skall, beroende på vilken typ av frontpanel du har till USB kontakterna är sladdarna löstagbara både på moderkortet och panelens baksida.

Jag har öpnnat burken men inte när det gäller detta problemet men jag ska göra det. Enklare än att formatera hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Jag har problem med mina USB-portar på fronten på burken, funkar inte alls sen en tid tillbaka.

Sen samma tid tillbaks som du kopplade in nåt i de sista lediga portarna i bak kanske ?!

Ibland så funkar bara de främre portarna om det inte är nåt inkopplat i de bakre, och tvärtom!

De använder samma kretsar nere på moderkortet.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Jag har problem med mina USB-portar på fronten på burken, funkar inte alls sen en tid tillbaka.

Sen samma tid tillbaks som du kopplade in nåt i de sista lediga portarna i bak kanske ?!

Ibland så funkar bara de främre portarna om det inte är nåt inkopplat i de bakre, och tvärtom!

De använder samma kretsar nere på moderkortet.

/LbL!

Rent tidsmässigt så är din burk lika gammal som min. Rent generellt sett så hatar jag märkesdatorer (spelar mindre roll vilket fabrikat)- men värst av alla är nog 1. Hp 2. Compaq (compaqut skit) fast detta bolag ingår nog i samma koncern som Hp.

Har nätagget brunnit för din del?? För detta har hänt i mitt fall och efter detta så har det bara dalat och dalat.

Jag har själv nämligen haft en Compaq (ett endaste ex) och det var bara strul och ännu mera strul- som slutade med att nätagget brann upp. Efter detta så upptäckte jag till min förvåning att moderkortet var spräckt. Detta fungerade som sagt i typ 3 år.

Gled kanske lite isär från ämnet men skit samma.

Skulle som sagt råda dig att kolla att inte moderkortet är bränt i första läget. Och för att inte vara tjatig damsug datorn.

Steg nr 2: Fungerar vanliga portar till mus o tangentbord (inte USB utan traditionellt PS2-eller vad de nu heter)- Funkar dessa??

Steg nr 3: (Om inte moderkortet är skadat) så skulle jag råda dig att blåsa ut hela datorn(formatera om hela HDD om det går och köra en licenserad Retail Win)- fast detta kan vara svårt med tanke på att det är en märkesdator och dessa har i regel OEM software som iprincip är omöjliga att bli av med.

Fast å andra sidan är datorn 3 år gammal- varför inte köpa en ny?? Beror även på vad datorn används till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför citerar Skataren mig för, jag har inga problem med mina USB-portar ?? Ha lite bättre koll, va!

Och varför svarar du inte på luttis frågor, istället för att svamla off-topic ??

-> Fast å andra sidan är datorn 3 år gammal- varför inte köpa en ny?? Beror även på vad datorn används till.

Det är ju inte alla som är gjorda av pengar, och en 3 år gammal dator är ju inga som helst problem att fräscha till.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...