Ängegärd Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 HEjSann & hallå!!! Är på väg att sätta en XP som filserver. Tänkte köra den utan skärm och mus å tangentbord. Skall ha åtkomst till den via fjärrstyrning. Nu till min fundering. Jag har för mig att man måste göra visa saker i någon form av ordning för att daton inte skall ropa efter mus å tangtenbord. Kommer inte ihåg var jag läst det. Någon som vet??? TACKsam för hjälp/ideér!!! Quote
lbl Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 /noserialmice i BOOT.INI filen, är vad jag lyckades hitta på Göbbels, det verkar inte gå att göra som du vill, fast det BORDE ju gå... Men den switchen verkar vara icke-supportad: http://support.microsoft.com/kb/833721 , den finns inte med där. /LbL! Quote
Ängegärd Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 Vad jag har för mig att jag läst är att man skall ta bort mus och skärm i en viss ordning när man stänger av datorn för att den skall förstå att den skall köras utan dessa. Quote
lbl Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Å andra sidan så kan du ju hitta ett ruttet gammal t-bord och mus vart som helst, gratis, eller köpa för 100 spänn nånstans... :-) Man får ju ofta med tbord o mus när man köper nytt, och vart hamnar då det gamla, jo, i skrubben, så Kontor har överflöd på gamla datagrejer. Skärm behöver du definitivt inte ha ansluten iallafall. /LbL! Quote
Snoffa Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 man kan ju alltid starta upp datorn med allt inkopplad, när allt väl är startat så drar man ut tangentbord, mus, etc etc... Quote
Ängegärd Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 Skärm och tangetbord å mus har jag. Tänkte packa ner allt och bara ha burken stående kvar i klädkamaren. När jag vill ha åtkommt till den så använder jag min bärbara och UltraVNC. Quote
plun Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Om du kollar i BIOS så kan man ta bort kollen av mus/tangentbord. Går inte att ge exakt svar eftersom BIOS mjukvaran är olika. Sen fixar du en autoinloggning i XP. Klart för undangömning..... (jag kör min via trådlöst oxå eftersom jag var för lat med att dra fram en nätverkskabel) Quote
Recommended Posts