Gå till innehåll

Ni som kör WinXP 64bit, Vilket internet security paket....


Recommended Posts

Ni som kör WinXP 64bit, Vilket internet security paket använder ni.

Har ni haft dåliga erfarenherer som bör tas upp.

Är ute efter att köpa ett paket, men vet inte riktigt vilka jag skall välja.

Norton, F-secure och Kaspersky ligger väl närmast till hands.

Kommentarer, förslag?

Just nu kör jag test versionen av Kaspersky och det flyter på bra. Men den tar snart slut.

MVH Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kör ESET Smart Security till XP 32bit, Vista 64bit och Win7 64bit en lång tid. Har alltså inte testat med just XP 64bit men eftersom den funkat felfritt med alla de andra och de påstår att den ska funka med XP 64bit också så skulle jag tro att den gör det.

Har inte kollat några jämförelser på ett bra tag men NOD32 som är virusskyddet som ingår i paketet fick i alla fall förr väldigt bra betyg både vad gäller säkerhet och att det inte slukar prestanda. Har däremot läst någonstans att brandväggen som ingår inte tillhör toppskiktet men det känns iaf som den duger åt mina grundläggande behov. Den är enkel att konfigurera, vore den mer avancerad skulle jag förmodligen inte fatta något och inte kunna ställa in den rätt ändå. Har inget superviktigt på datorn men känner att jag ändå inte vill lämna dörren helt vidöppen så att säga.

Innan jag gick över till ESET körde jag F-Secure, innan dess Norton och innan dess Kaspersky, men då snackar vi mååånga år tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som kör WinXP 64bit, Vilket internet security paket använder ni.

Windows-brandväggen och Avast Home free edtion är det enda jag har använt och använder i XP x64, som jag haft i drygt 3.5 år. Men så har jag heller aldrig råkat ut för något oönskat i min dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min Vista 64 bit har jag nu i två år använt Microsofts Defender samt Kasperskys antivirus modul. Jag har inte sett något som helst problem. Inte heller någon extra belastning på datorn, vilket jag observerade med olika säkerhetsprogram på min XP.

Det hör kanske till saken att Kaspersky är certifierad för Vista 64 bit. Faktum är att jag tänker inte ens på att antivirusprogrammet finns där. Och det är väl så det ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...