Gå till innehåll

Missa inte TV-reprisen.


Recommended Posts

Såg i ni detta, kommer i repris annars, MR kaspersky himself, den största av dom alla var med.

22.00 Dokument utifrån

22.00-22.55 Nätkriget. Fransk dokumentär från 2008. När Estlands banker slogs ut av hackare fick hela världen en varning. Under två veckor rådde kaos i hela landet. Framtidens krigföring hade fått sitt första offer. Nu förbereder sig världens underrättelsetjänster på nästa anfall i det som kallas cyberrymden. Nätkriget är här. Även i K 13/2 Textat sid. 299 Bredbild

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förbereder sig världens underrättelsetjänster på nästa anfall i det som kallas cyberrymden. Nätkriget är här.

Forskarna bävar för vad Storm gänget ska hitta på...

The Storm worm botnet has grown so massive and far-reaching that it easily overpowers the world's top supercomputers.

http://www.informationweek.com/news/intern...cleID=201804528

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyssssssssta nu - jag har ju 'bandat' det där, kanske ska kolla imorron ... :ph34r:

/LbL!

Jag skall inte berätta, men det slutar med mr kaspersky i sammarbete med Comodos commandostyrka

kommer ifatt hackaren i paris, och sticker kniven i ryggen.

Det är negern som är tjallaren, visar det sej på slutet. 098.gif

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall inte berätta, men det slutar med mr kaspersky i sammarbete med Comodos commandostyrka

kommer ifatt hackaren i paris, och sticker kniven i ryggen.

Inte ens Kaspersky verkar klara sig undan attacker...

Unu, from HackersBlog, has posted details today on an SQL Injection (SQLi) attack aimed at the

USA portal for security heavyweight Kaspersky.

http://www.thetechherald.com/article.php/2...njection-attack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt intressant, men de talade ju i mycket generella termer då publiken för programmet nog inte är några experter. Bäst tyckte jag att herren från Auckland University var, han som bl.a. sade att antivirusprogrammen missade 8/10 skadliga program i någon undersökning för ett tag sedan... han tyckte jag var lagom "nördig" och intressant att lyssna på! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt intressant, men de talade ju i mycket generella termer då publiken för programmet nog inte är några experter. Bäst tyckte jag att herren från Auckland University var, han som bl.a. sade att antivirusprogrammen missade 8/10 skadliga program i någon undersökning för ett tag sedan... han tyckte jag var lagom "nördig" och intressant att lyssna på! :)

Hörde du när mr kaspersky sa att det kommer 500 virus om dagen?

Samtidigt som det stod hans företagsnamn nere i bilden - undra hur många licenser han sålde där?! :lol:

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...