Gå till innehåll

Hjälp ang watt på nättagg och nytt grafikort


Silenz

Recommended Posts

Någon som är duktig på nätagg här?

Har iaf detta http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== (Antec Neonpower 650watt)

och det är ett kvalitetsagg men klarar det ett gtx 295? Kan någon som vet vilka värden man ska se på hjälpa mig vore guld.

Om jag fattat saken rätt ska agget klara ca 20amp per 12watt kontakt till grafiken. det är ju 2 kontakter på gtx 295 så det blir typ ca 40 amp.

Vilket gör att jag tror att mitt agg klarar ett 295 men är inte säker så behöver hjälp.

Här lite om gtx 295 och strömförbrukning http://www.guru3d.com/article/asus-geforce...view-engtx295/5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som är duktig på nätagg här?

Har iaf detta http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== (Antec Neonpower 650watt)

och det är ett kvalitetsagg men klarar det ett gtx 295? Kan någon som vet vilka värden man ska se på hjälpa mig vore guld.

Om jag fattat saken rätt ska agget klara ca 20amp per 12watt kontakt till grafiken. det är ju 2 kontakter på gtx 295 så det blir typ ca 40 amp.

Vilket gör att jag tror att mitt agg klarar ett 295 men är inte säker så behöver hjälp.

Jag hör ofta barnen skrika; "600watt måste du ha MINST..!!!!!.."

Låt oss sjunga med farbror Frej.

"Hej alla barn nu blir det barnprogram.

Nu skall vi se vad vi med ett 420W agg kan göra,

sätt det i burken och sen är det bara att köra.."

ps: jag har inte lyckats sänka ett 400watts än. (modell kvalité) Vad har du att frukta?!

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte mycket verkar det som hehe :D

295 korten är ju inte direkt billiga så har ingen större lust att sen behöva hosta upp en massa pengar på ett nytt nätagg isåfall också ;)

Står dock på typ komplett.se att man behöver ett 680watts men det finns ju billiga agg också som är betydligt sämre och då kanske man behöver ha minst det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte mycket verkar det som hehe :D

295 korten är ju inte direkt billiga så har ingen större lust att sen behöva hosta upp en massa pengar på ett nytt nätagg isåfall också ;)

Får jag lämna några teorier, som gammal byggare ;)

1.

Många har kört med nätagg på 600-700W, detta är totalt owerkill,

fram tills idag, för dej, grattis men nu får du nytta av det. (700w är i överkant som requers)

2.

Om inte?

Väljer man ett G-kort på nästan 6000 spänn, kan du lika gärna lägga en 1000-lapp till. (för ett agg.)

3.

Vilka spel skall du köra idag, när allt flyter på 8800 chips?

4.

Om du nu trilskas att vara "först ut", så har du först ett sjukt pris.

Sedan allt efter 2000 kronors korten höjs priset med roten i kvadrat,

varav prestandan i praktiken blir ganska försumbar - glöm deras tabeller.

Så tänker jag.. hur tänker du?

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej

Ville bara lägga till lite så här i efterhand.

Watt hit och watt dit..

Jag rekommenderar att man kollar upp totala Amperen på +12volt "slingorna" samt vilken verkningsgrad det är på den uppgivna Watten.

Det är lätt hänt att man tar alla watt för att vara lika effektiva.

Sidan som tar upp ditt Antec agg. (din länk) tar just upp det, "80plus" en certifiering i just effektivitet.

Och vad specifikationerna visar så leverar ditt agg. 19A per slinga som totalt blir 52Ampere och det är godkänt för ett gtx295 som man rekommenderar ca.47A som ett minimum till.

/Tjing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...