Gå till innehåll

Problem med bluetooth-hub


kiruna_ante

Recommended Posts

Tjenare!

Ha ett litet problem med min bluetooth-hub och vill få igång bluetooth på den så ja kan skicka till andra.. dock måste jag få en viss drivrutin installerad och de är där de klämmer.. Den använder sej av en drivrutin från "Microsoft Corporation" och den finns inne i Windows\system32\drivers.. vill radera dom (det är några stycken) men kan inte få bort dom drivrutinerna från Microsoft Corporation.. har testat å installera de program som följt med (widcomm) men jag måste få dom drivrutinerna istället för Microsoft Corporation's drivrutiner..

Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Mvh André

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Ha ett litet problem med min bluetooth-hub och vill få igång bluetooth på den så ja kan skicka till andra.. dock måste jag få en viss drivrutin installerad och de är där de klämmer.. Den använder sej av en drivrutin från "Microsoft Corporation" och den finns inne i Windows\system32\drivers.. vill radera dom (det är några stycken) men kan inte få bort dom drivrutinerna från Microsoft Corporation.. har testat å installera de program som följt med (widcomm) men jag måste få dom drivrutinerna istället för Microsoft Corporation's drivrutiner..

Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Mvh André

Du kan ju prova att installera drivrutinen du vill använda manuellt, med hjälp av guiden på följande sida!

http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoe...n-manuellt.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannolikt kan du radera dem om du rycker ur Pinnen, bootar om, och startar i Felsäkert läge.

Men annars borde det gå att högerklicka på den Enheten i Enhetshanteraren, och välja Uppdatera/Ny Drivrutin där.

Och sen välja Ha Disk, och då klicka dig fram till dit den nya ligger på hårddisken, så brukar jag göra, har alltid funkat hitills.

SEN måste du boota om!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ha provat de, och de gick i felsäkert läge men ha upptäckt att den inte är installerad som en bluetooth-enhet utan som en "HID"-enhet.. hur ändrar jag de? har testat med att dra ut pinnen å sätta den i en annan usb-port men gick inte.. den installerade automatiskt till Windows drivrutiner :( provat att uppdatera drivrutin men ack :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör en Sök Efter Ny Hårdvara, då får du ju upp en lista över vilken typ av Device det är, går inte det ?!

Där kan du ju manuellt välja vad det är för nåt.

Men en BlueTooth kanske är en HumanInterfaceDevice ?!

Och varför gick det inte att från Enhetens Egenskaper, välja att installera ny drivrutin, och sen bläddra dig fram till den du vill använda, eller glömde du att prova det, då behöver du ju inte radera nåt först alltså ?!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken drivrutin ska ja då sätta? de finns inte någon drivrutin från de företag (logitech) där..

Vad menas med "HumanInterfaceDevice"?

Ha testat de men vet fortfarande inte vilken drivrutin de är jag ska ha.. har installerat "BlueSoleil" nu men de går inte att öppna något där när man försöker me drivrutiner.. kommer bara fram, "Den angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Vilken drivrutin ska ja då sätta? de finns inte någon drivrutin från de företag (logitech) där..

Jag tolkade ditt: "dock måste jag få en viss drivrutin installerad och de är där de klämmer" som att du HADE en egen drivrutin redan ?! Alltså att du VISSTE vad det ÄR för en enhet ?!

-> Vad menas med "HumanInterfaceDevice"?

DU skrev HID = HumanInterfaceDevice.

-> kommer bara fram, "Den angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation."

Då GÖR du ju rätt iaf! Men jag trodde du VISSTE vilken enhet det var du hade = att det fanns drivrutiner MED till den.

Då får du på tredje fliken - Details - ta och läsa under de olika alternativen, och se VAD den presenterar sig som.

T ex: USB\Vid_2001&Pid_f111&Rev_0001

... som min USB Bluetooth DBT-122 presenterar sig som, och sen ta med dig det till Göbbels, och söka efter det där, brukar funka bra.

När du står på tredje fliken>Details och t ex Device Instance Id eller Hardware Ids, så kan du när du står på texten/enhetsnamnet nedan, t ex

USB\Vid_2001&Pid_f111&Rev_0001

... så det är blått, trycka Ctrl C för att kopiera den där texten. Det märks inte då ATT du kopierar, men när man sen klistrar in med Ctrl V, så märker man att Ctrl C tagit.

Sen till Göbbels och sök efter Drivrutinen. Du kanske får ta bort en bit text i taget från BÖRJAN av det där namnet, ända tills Göbbels hittar nåt. När du hittat rätt drivrutin, så gör du SEN som du försökte med när du fick: "Den angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation.".

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...