Gå till innehåll

Tips på en bra mikrofon


T@wo

Recommended Posts

Hej,

jag skulle vilja ha ett tips på en bra mikrofon till min dator. Eftersom jag sitter med ett par Logitech Z-5500 högtalare så kulle jag gärna vilja att det går att spela musik samtidigt som jag hör vad dem andra säger. Så ska jag ha hörlurar med mikrofon då så att jag bara hör röster i dom och sen högtalare till musiken eller går det inte att fixa så? Eller ska jag bara ha en mikrofon att prata i och skita i musiken när jag pratar med andra för att kunna höra dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag skulle vilja ha ett tips på en bra mikrofon till min dator. Eftersom jag sitter med ett par Logitech Z-5500 högtalare så kulle jag gärna vilja att det går att spela musik samtidigt som jag hör vad dem andra säger. Så ska jag ha hörlurar med mikrofon då så att jag bara hör röster i dom och sen högtalare till musiken eller går det inte att fixa så? Eller ska jag bara ha en mikrofon att prata i och skita i musiken när jag pratar med andra för att kunna höra dem?

Spelar du musik samtidigt som du pratar med någon i skype tex så blandas ljudet. Vad jag förstått så går det kanske inte att separera ljudet eftersom allt ljud går via samma ljudkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hör ju både vad de andra säger och musiken du spelar, vilket du hör bäst beror ju på hur de ställer in volymerna för de båda. Problemet med högtalare är att de du pratar med tvingas höra din musik och även sig själva när de pratar vilket är väldigt irriterande. Jag tror alla blir väldigt glada om du väljer att köra med hörlurar medans du är på Skype.

Hellre än något billigt plastigt headset rekomenderar jag ett par bra sköna vanliga hörlurar tillsammans med en Zalman's ZM-MIC1 mikrofon som kostar 104kr inkl frakt på Webhallen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=127878&o=inkfrakt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...