guten Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Finns det något sätt att skicka meddelanden mellan datorer i ett nätverk? Jag har tre datorer i mitt nätverk via en Level One router och skulle vilja kunna sända ett textmeddelande till en av datorerna, gärna med nån sorts signal också. Quote
Andreas Stenhall Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Se till att tjänsten "Messenger" är igång och skicka meddelanden med kommandot "NET SEND datornamn MEDDELANDETEXT". Quote
e-son Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Det finns även gott om s.k. LAN-messenger program. Jag har dock inte den blekaste om vad som är bra eller dåligt i denna programkategori! http://www.snapfiles.com/freeware/network/...orkmessage.html Quote
guten Posted February 22, 2009 Author Posted February 22, 2009 Tack för blixtsnabba svar! Jag har portat messenger på datorera så jag får test andra alternativ. Quote
Recommended Posts