Gå till innehåll

Vista Basic och F-Secure


margrehte

Recommended Posts

Har Vista basic och F-secure installerat, då loggboken hela tiden tjatar om "upptäckt att dessa programfiler fortfarande används och plockar bort dom ur minnet" för F-secure, så har jag felsökt orsaken till detta, hade lite problem innan med annat och avinstallerade i update " språkpaket för microsoft net framework" som stod som "rekommenderad" en annan uppdatering var låst trots att den också stod som "rekommenderad".Sen i program och funktioner så avinstallerade jag " språkpaket för microsoft net framework" och MICROSOFT VISUAL +++ EFTER DETTA GJORT SÅ DYKER UPDATERINGEN UPP DIREKT I UPDATE MED RÖTT OCH NU EFTER FLERA TIMMAR STÅR DEN MED GULT OCH "VIKTIG" AVMARKERAR RUTAN INSTALLERA OCH DÅ MARKERAS DEN DIREKT, DÅ AVMARKERAR JAG OCH SÄTTER DÖLJ. Kollat loggboken och ingen rad finns angående F-secure/ körde snabbsök innan jag kollade loggen. Vågar nu inte stänga av eller starta om datorn, i F-SECURE "PROGRAM TILLÅT/LOGGA HAR NU DYKT UPP "C:\MICRO-1.NET\FRAMEXSUITE INTEGRATION TOOLKIT EXECUTABLE, VILKEN JAG SATTE PÅ "FRÅGA.Hoppas någon fattar något av detta för jag är alldeles snurrig och hur jag skall förfara med detta ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

Nu blir jag lite undrande och konfunderad här. Var det inte något med ditt grafikkort Fujitsu som du ville få hjälp med enligt ditt inlägg i nedanstående tråd där jag då hänvisade dig hit till denna forumskategori?

Eller jag kanske har missuppfattat något :blink:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?sho...=16498&st=0

Margrehte skrev:

3.skulle uppdatera grafikkortet på FUJITSU och såg då att vista basic inte stod med utan /home premium/ultimate.Läste ett inlägg här på sidan där skrivar´n tyckte att allt med Home i namnet var skit så vill inte uppgradera till det, Fråga:kan jag ändå uppdatera grafikkortet fast basic inte stod med ???

Jag skrev/svarade:

Detta är tyvärr något som inte jag kan hjälpa dig med då detta ligger utanför mitt område. Jag är endast behjälplig gällande systemrensningar av allehanda otyg i den här forumskategorin vi är i nu.

Rekommenderar dig att skapa en ny tråd gällande detta problemet i forumskategorin => Windows Vista <=

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showforum=59

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas någon fattar något av detta för jag är alldeles snurrig och hur jag skall förfara med detta ???

Nej tyvärr blev även jag alldeles snurrig. Hade förmodligen varit lättare att förstå om du strukturerat din text lite och inte använt capslock. Om du tänker fixa det så kan du ju passa på att ändra till en mer beskrivande rubrik också. Lycka till i alla fall, hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyvärr blev även jag alldeles snurrig. Hade förmodligen varit lättare att förstå om du strukturerat din text lite och inte använt capslock. Om du tänker fixa det så kan du ju passa på att ändra till en mer beskrivande rubrik också. Lycka till i alla fall, hoppas det löser sig.

Förlåt var så att jag fick panik och var säker på att datorn skulle kracha efter omstart eller avstängning och det hade inte varit så kul, dölj uppdateringen funkade och blev grönt i update så då starta jag om och allt verkar ok.Fråga: behövs språkpaket för microsoft.net framework i datorn ? Fråga: efter ominstallation så blev det bara 2,8 för grafikkortet, tidigare 3,0 så skulle uppdatera grafikkortet på fujutsi-siemens och där stod att det var för vista home premium/ultimate men inte vista basic som jag har o spelar det nån roll ? är nu tveksam om det är shipset eller grafikkortet som skall uppdateras ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...behövs språkpaket för microsoft.net framework i datorn ?

Det är inget måste, men om operativsystemet för övrigt är på svenska, kan det ju vara trevligt om även .net är det!

...efter ominstallation så blev det bara 2,8 för grafikkortet, tidigare 3,0 så skulle uppdatera grafikkortet på fujutsi-siemens och där stod att det var för vista home premium/ultimate men inte vista basic som jag har o spelar det nån roll ?

Uppdateringen har troligen med gränssnittet Aero att göra, och det finns inte i Vista Basic, så även om uppdateringen fungerar så lär du inte ha någon nytta av den. Men eftersom jag inte vet vad det är för dator och kan kolla, så är detta mest spekulationer från min sida!

...är nu tveksam om det är shipset eller grafikkortet som skall uppdateras ?

Finns det uppdatering till chipset, så bör du definitivt köra den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget måste, men om operativsystemet för övrigt är på svenska, kan det ju vara trevligt om även .net är det!

Uppdateringen har troligen med gränssnittet Aero att göra, och det finns inte i Vista Basic, så även om uppdateringen fungerar så lär du inte ha någon nytta av den. Men eftersom jag inte vet vad det är för dator och kan kolla, så är detta mest spekulationer från min sida!

Finns det uppdatering till chipset, så bör du definitivt köra den!

Tack för svar och vet nu. m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...