Zildjian Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Har en laptop med Vista på & det är helt omöjligt att få Cubase eller andra Midi-program att funka. Någon som har erfarenhet eller koll på hur man fixar detta? Quote
PCGuiden Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Vad är det som inte funkar Installationen eller? Quote
Zildjian Posted March 25, 2009 Author Posted March 25, 2009 Installationen funkar, men sedan när man öppnar programmet & ska öppna ett nytt projekt blir det någon allvarligt fel & allt hänger sej.. Minns att jag testade med Cakewalk för något år sen & det var samma problem där. /Calle Quote
PCGuiden Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 En skärmbild av problemet kanske skulle vara på sin plats.. vad har du för prestanda på din laptop, den kanske inte klarar av programmet? Quote
Zildjian Posted March 25, 2009 Author Posted March 25, 2009 En skärmbild av problemet kanske skulle vara på sin plats..vad har du för prestanda på din laptop, den kanske inte klarar av programmet? Tror datorn funkar, har en sämre stationär som jag kör Cubase på & det är inga problem. Denna Laptop har 1Gb i Ramen så det borde funkar bra. Skärmdump: http://www.slagverkskompaniet.se/calle/cubase.jpg Quote
JoWa Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Vad står det i logfilen som nämns i felmeddelandet? F.ö. vet jag andra som har haft problem med Cubase SX3, och därför använder 2:an istället. Quote
e-son Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Tror datorn funkar, har en sämre stationär som jag kör Cubase på & det är inga problem.Denna Laptop har 1Gb i Ramen så det borde funkar bra. Som någon sa "1GB RAM till Vista, räcker ungefär till att nå skrivbordet"...! Med andra ord... 1GB minne är väldigt lite för att driva Vista utan att ens starta några program! Nu vet jag inte hurpass krävande Cubase är, men jag misstänker att det är ganska tungt, så det kanske ändå kan vara det som är problemet. Quote
si3rra Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 inte så att midi enheten helt enkelt är inaktiverad i bios? Quote
Zildjian Posted March 25, 2009 Author Posted March 25, 2009 Som någon sa "1GB RAM till Vista, räcker ungefär till att nå skrivbordet"...!Med andra ord... 1GB minne är väldigt lite för att driva Vista utan att ens starta några program! Nu vet jag inte hurpass krävande Cubase är, men jag misstänker att det är ganska tungt, så det kanske ändå kan vara det som är problemet. Tänkte uppgradera ramen lite när jag får allt att funka. Programmet borde ju funka men väldigt segt iaf. Skulle ju helst "nergradera" mej till XP. Men finner inga drivers till min dator till xp. /C Quote
PCGuiden Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Enligt din skärmdump så verkar den väl inte kunna spara din gjorda fil... jag skulle göra en ny mapp och spara där i lägg mappen under C: Håller med e-son att 1 GB till vista är det minsta man kan ha. Quote
e-son Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Kunde vara intressant att se vad som står i loggen ang. felet.... C:\Program Files\Steinberg\Cubase SX3\Cubasex3.LOG.... öppnas med "Anteckningar"! Quote
Guest al6 Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Som ni ser på felmeddelandet rör det sig inte om en krasch, kan vara bra att tänka på. Tror inte det har något med RAM att göra, testa köra i diverse olika kompatibilitetslägen inklusive som admin. Quote
espingnils Posted April 4, 2009 Posted April 4, 2009 Har en laptop med Vista på & det är helt omöjligt att få Cubase eller andra Midi-program att funka.Någon som har erfarenhet eller koll på hur man fixar detta? Har testat Sonar 7 på min laptop med vista (3g ram) det fungerade utan problem. Quote
Recommended Posts