Gå till innehåll

Windows 7 på svenska!


morno

Recommended Posts

hej jag har några fråger om Windows 7 på svenska.. vad menar ni med "Exempel på Buggrapporter"? asså jag kan generera min helt egen tl.x Felmedelande: F2xFRFD343 "Processen gjord en otillåten Tjänst"

om det är så, så är jag på med Windows 7 på svenska..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska buggrapportera på läsbar engelska, de buggar du upplever när du använder Windows 7.... inte skicka loggfiler utan beskriva dem med egna ord. Vad gäller den svenska Windows 7 är det också den svenska överättningen att ta hänsyn till. Du bör vara duktig på svenska och kunna se om det stavats fel eller om det använts fel meningsuppbyggnad osv.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testningen kommer uteslutande att gå ut på översättningen och hur det svenska språket fungerar i Windows 7.

Vad jag inte riktigt förstår, är varför man skall rapportera på engelska... det bör ju rimligtvis vara svensktalande som hanterar den svenska översättningen! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag inte riktigt förstår, är varför man skall rapportera på engelska... det bör ju rimligtvis vara svensktalande som hanterar den svenska översättningen! :unsure:

Förstår hur du menar :) Jag antar att det blir enklare att hantera för Microsoft eftersom i stort sett alla utvecklare och de flesta som jobbar med Windows 7 sitter i Redmond är engelsktalande, även om det är svenskspråkiga som givetvis är inblandade också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår hur du menar :) Jag antar att det blir enklare att hantera för Microsoft eftersom i stort sett alla utvecklare och de flesta som jobbar med Windows 7 sitter i Redmond är engelsktalande, även om det är svenskspråkiga som givetvis är inblandade också.

Ok... det är inget problem, det känndes bara lite motsägelsefullt! Kolla det svenska språket på engelska liksom.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... det är inget problem, det känndes bara lite motsägelsefullt! Kolla det svenska språket på engelska liksom.... :P

Skälet är att de som ansvarar för betaprogrammet talar inte svenska, så när du förklarar vad problemet är på engelska blir det enklare för dem att prioritera buggar och förslag, identifiera dubbletter, kontrollera om samma problem finns på flera språk etc.

Mvh,

Jesper Holmberg (msft)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skälet är att de som ansvarar för betaprogrammet talar inte svenska, så när du förklarar vad problemet är på engelska blir det enklare för dem att prioritera buggar och förslag, identifiera dubbletter, kontrollera om samma problem finns på flera språk etc.

Mvh,

Jesper Holmberg (msft)

Ok..Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej!

Jag använder mig av windows 7, jag undrar finns det inte språkpaket till svenskan istället för att installera om hela windows?

Vore snällt om någon kunde hjälpa mig med å hitta svenska UI till Windows 7 tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag använder mig av windows 7, jag undrar finns det inte språkpaket till svenskan istället för att installera om hela windows?

Vore snällt om någon kunde hjälpa mig med å hitta svenska UI till Windows 7 tack :)

Svenskt språkpaket diskuteras i slutet av tråden http://www.alltomxp.se/forum/index.php?sho...c=17164&hl=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...