Gå till innehåll

DVD+R Double Layer


Recommended Posts

Hejsan!

Köpte nya dvd+r skivor idag och såg att detta var HP DVD+R Duble Layer på 8.5GB.

Sån tur som jag har så har min brännare stöd för duble layer. Men frågan är vad man har duble layer till?

kan man bränna 2 gånger på skivan eller hur funkar dessa skivorna?

Har en hp laptop med Nero Burning Rom 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Köpte nya dvd+r skivor idag och såg att detta var HP DVD+R Duble Layer på 8.5GB.

Sån tur som jag har så har min brännare stöd för duble layer. Men frågan är vad man har duble layer till?

kan man bränna 2 gånger på skivan eller hur funkar dessa skivorna?

Har en hp laptop med Nero Burning Rom 9.

Nästan alla köp/hyr-filmer ligger på double layer...! Dom rippade dvd-filmer du tankar på t.ex piratbukten är oftast både strippade och komprimerade för att få plats på en DVD 5, eller single layer! Så vill du kopiera en film med allt extramaterial och med fullt bibehållen kvallitet, behöver du en double layer! Onödigt dyra skivor för piratgodset alltså! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Köpte nya dvd+r skivor idag och såg att detta var HP DVD+R Duble Layer på 8.5GB.

Sån tur som jag har så har min brännare stöd för duble layer. Men frågan är vad man har duble layer till?

kan man bränna 2 gånger på skivan eller hur funkar dessa skivorna?

Har en hp laptop med Nero Burning Rom 9.

Näe den har två "lager" som vardera är drygt 4GB stora och som tillsammans blir ca 8,5GB.. alltså de tillåter att du kan bränna ner mer data på dom helt sonika :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på en sak.. Kan man bränna in 2 filmer på en sån skiva om dom är i iso format?

Hur går man till väga med det isf?

Tror inte att det går... möjligen om det finns något program som kan skapa en meny som i sin tur kan hantera mer än en avbild... men jag tror som sagt inte att det är möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan göra så här:

Iso-filer är kompletta avbildningar av en hel skiva. Det går inte att bränna in flera iso-bilder på en skiva, om du inte lägger dem i ett filsystem och sedan monterar dem från skivan i Daemon Tools.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan göra så här:

Iso-filer är kompletta avbildningar av en hel skiva. Det går inte att bränna in flera iso-bilder på en skiva, om du inte lägger dem i ett filsystem och sedan monterar dem från skivan i Daemon Tools.

Va sa du nu? det där får du förklara.. är inte alls med på den abrovinken måste jag erkänna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...