Gå till innehåll

Snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt


Recommended Posts

ie8dll.jpgMånga användare som har installerat Internet Explorer 8 tycker att den går segt och tycker inte alls att surfupplevelsen är speciellt snabb. Flera rapporter på nätet visar att man genom att registrera en dll-fil kan åtgärda detta problem och snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt, i Windows XP, Windows Vista men även Windows 7. I Windows XP kör du nedanstående kommando i Start > Kör medan du i Windows Vista och Windows 7 söker upp cmd.exe i sökfältet i startmenyn och sedan högerklickar det och väljer "Kör som administratör". När du har kört kommandot nedan så startar du om din dator.

regsvr32 actxprxy.dll

Detta tips gäller för: Internet Explorer 8.

Läs även: Fler tips för Internet Explorer

Visa hela artikeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt har det konstaterats att IE blir snabbare med detta knep?

Jag mätte hastigheten före och efter med Futuremark Peacekeeper ( http://service.futuremark.com/peacekeeper/index.action ), men det gav precis motsatt resultat. Då jag testade före fick IE8 209p. och då jag testade efter fick den 207p.

Som jämförelse kan jag nämna att Firefox 3.1beta3 fick 432p.

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
När jag bad min chef prova detta så försvann alla "add ons". Vad gör man för att få tillbaka dem?

Använd aldrig chefen som försökskanin...! ;)

Vad är det för add ons du pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...