Gå till innehåll

Skanner-problem


Recommended Posts

Hejsan!

Jag har en scanner av modell HP 4300C som funkade alldeles utmärkt ända tills jag uppdaterade mitt moderkort och Processor till en 3 kärnig AMD.

Som det verkar har scannerprogrammet problem med just flera kärnor för den startar upp programmet (hp:s egna) gång på gång (loopar), kör jag scannern på en dator med enkel kärna funkar den som den ska igen ?

Jag har även ändrat inställningarna för programmet till att bara köra på 1 kärna men utan resultat.

Har provat att köra i både Xp och i Windows 7 och har jag tur kan den fungera att scanna 1 gång sen börjar den trilskas igen

Program och drivrutiner har avinstallerats och ominstallerats flera gånger

Nån som har några ideer om detta för mina har tagit slut :(

/Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jag har en scanner av modell HP 4300C som funkade alldeles utmärkt ända tills jag uppdaterade mitt moderkort och Processor till en 3 kärnig AMD.

Som det verkar har scannerprogrammet problem med just flera kärnor för den startar upp programmet (hp:s egna) gång på gång (loopar), kör jag scannern på en dator med enkel kärna funkar den som den ska igen ?

Jag har även ändrat inställningarna för programmet till att bara köra på 1 kärna men utan resultat.

Har provat att köra i både Xp och i Windows 7 och har jag tur kan den fungera att scanna 1 gång sen börjar den trilskas igen

Program och drivrutiner har avinstallerats och ominstallerats flera gånger

Nån som har några ideer om detta för mina har tagit slut :(

/Starplus

Du får nog hålla dig till XP för det finns ingen programvara från HP som stödjer din scanner för ex Vista eller 7.. men testa att ladda ner den senaste programvara och drivrutin till scannern utifall den du har är äldre än 2002 = version 1.1.

I annat fall kan det ju vara så att det inte finns någon HP programvara som stöjer din dator spec.. den är ju inte för ny din scanner direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog hålla dig till XP för det finns ingen programvara från HP som stödjer din scanner för ex Vista eller 7.. men testa att ladda ner den senaste programvara och drivrutin till scannern utifall den du har är äldre än 2002 = version 1.1.

I annat fall kan det ju vara så att det inte finns någon HP programvara som stöjer din dator spec.. den är ju inte för ny din scanner direkt.

Hej!

Tackar för svaret!

Det är vad jag har misstänkt hela tiden men hoppas på att det finns en "workaround" till det.

Problemet är att den funkar inte i Xp heller med min nya processor.

Har varit inne på att skaffa en nyare scanner men det har visat sej svårare än jag trodde då det för det mesta endast finns kombi maskiner å det vill jag inte ha (tar stor plats) samt att jag redan har 3 skrivare i mitt nätverk.

/Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit inne på att skaffa en nyare scanner men det har visat sej svårare än jag trodde då det för det mesta endast finns kombi maskiner å det vill jag inte ha (tar stor plats) samt att jag redan har 3 skrivare i mitt nätverk.

Här finns 118 st flatbäddskannrar.... kanske någon av dom kan passa! ;)

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=497

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns 118 st flatbäddskannrar.... kanske någon av dom kan passa! ;)

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=497

Hej e-son!

Det fanns en massa scanners att välja på, men dessvärre fanns det bara 3 st i mitt närområde :(.

Förstår inte varför butikerna inte lagerför fler av dom?

Söker vidare efter ny scanner, känna på den får jag väl göra när den kommer på posten ;)

/Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...