Gå till innehåll

SharePoint Designer 2007 Gratis!


Recommended Posts

Alla som kör Office 2003-2007.... MS delar gratis ut sitt websideverktyg Office SharePoint Designer 2007 (fd. Microsoft Frontpage). Licensnyckeln står överst på sidan!

OS-stödet anges till Windows Server 2003, Windows XP Service Pack 1, men den fungerar även i Vista... W7 ej testat!

http://www.microsoft.com/downloads/details...12-d9e710d44f42

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det ingen som tyckte att det här var intressant? Jag tycker det är en oerhörd förbättring jämfört med gamla Frontpage... fast jag är förstås inte proffs på det här! Men som amatör tycker jag det var ganska lätt att få ihop en snygg sajt i design-läget, och sedan kunna justera och fixa i kod-läget om man önskar! Även optimering och publicering har ju förbättrats! Klart värt att testa, för den som inte är pro i alla fall!

post-1936-1238830282_thumb.pngpost-1936-1238830295_thumb.pngpost-1936-1238830099_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det ingen som tyckte att det här var intressant? Jag tycker det är en oerhörd förbättring jämfört med gamla Frontpage... fast jag är förstås inte proffs på det här! Men som amatör tycker jag det var ganska lätt att få ihop en snygg sajt i design-läget, och sedan kunna justera och fixa i kod-läget om man önskar! Även optimering och publicering har ju förbättrats! Klart värt att testa, för den som inte är pro i alla fall!

post-1936-1238830282_thumb.pngpost-1936-1238830295_thumb.pngpost-1936-1238830099_thumb.png

Klockrent! Tackar för tipset e-son!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det ingen som tyckte att det här var intressant? Jag tycker det är en oerhörd förbättring jämfört med gamla Frontpage...

Nej tyckte inte det var intressant. :) Senast jag testade Frontpage var det skitdåligt för att tala klarspråk, men det har förhoppningsvis hänt något positivt med det sedant dess. Men med tanke på Microsoft och deras intresse för webbstandarder genom åren så har de bränt alla chanser hos mig ett bra tag framöver hur gratis det än är. Jag stannar vid Notepad och Dreamweaver om ingen betalar mig för att använda något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyckte inte det var intressant. :) Senast jag testade Frontpage var det skitdåligt för att tala klarspråk, men det har förhoppningsvis hänt något positivt med det sedant dess. Men med tanke på Microsoft och deras intresse för webbstandarder genom åren så har de bränt alla chanser hos mig ett bra tag framöver hur gratis det än är. Jag stannar vid Notepad och Dreamweaver om ingen betalar mig för att använda något annat.

För det första så har detta väldigt få likheter med Frontpage.... sen hittade jag inställningar där du alltså väljer vilken standard du vill följa (enl. w3.org). Så som sagt... för oss som inte är proffs är detta ett lysande tillfälle att få ett schysst webverktyg! Men det är så klart frivilligt at testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så har detta väldigt få likheter med Frontpage.... sen hittade jag inställningar där du alltså väljer vilken standard du vill följa (enl. w3.org). Så som sagt... för oss som inte är proffs är detta ett lysande tillfälle att få ett schysst webverktyg! Men det är så klart frivilligt at testa!

Ja det var förstås min högst personliga åsikt utifrån min situation, känner inte att det finns en anledning att byta till SP när man kan DW. Tror däremot absolut det kan vara till nytta för de som är nya och vill komma igång snabbt och lätt och se resultat.

I ärlighetens namn var väl DW inte heller någon höjdare vid den tidpunkten jag testade FP senast, det genererade massor av skräpkod osv. Har det hänt lika mycket med FP/SP sedan dess så kan det ju vara riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...