Gå till innehåll

Telia säker surf


Recommended Posts

Vill du ha Telia Säker Surf till 3 datorer så kostar det extra. Det kommer bli billigare för dig att köpa en fullversion av F-Secure för 3 datorer.

Ytterliga en fördel med att köpa F-Secure är att då får du den senaste versionen, vilket Telia Säker Surf inte är.

Själv har jag en Säker Surf med mitt bredband och en med mitt uringda mobila bredband, men jag använder dem inte de tar för mycket kraft ur datorerna och inte är senaste släppta version av F-Secure.

//Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är enklare för en familj som inte kan något om datorer att köra Telias Säker Surf. Så länge man betalar för den så antar jag att den både uppdaterar och uppgraderar sig själv. Så frågan kvarstår om någon här vet. Annars så får jag ringa Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är enklare för en familj som inte kan något om datorer att köra Telias Säker Surf. Så länge man betalar för den så antar jag att den både uppdaterar och uppgraderar sig själv. Så frågan kvarstår om någon här vet. Annars så får jag ringa Telia.

Telia säker surf som ingår i Internetabonnemanget, gäller för en dator.... varken mer eller mindre. Det är dessutom en STYMPAD version av förra årets F-Secure Internet Security. Den uppgraderas INTE automatiskt.... det får du göra själv om det finns någon uppgradering! Senaste version är för tillfället version 8. ulni har helt rätt... du tjänar på att köpa direkt av F-secure... en licens gäller för 3 datorer, du får full version, d.v.s föräldraskydd och något mer inkluderat, dessutom får du som sagt ÅRETS version, vilket borde vara en självklarhet även för Telia! Programmet är annars detsamma, så du behöver inte lära dig något nytt så att säga... enda skillnaden är att telias logo och färg är utbytt mot F-Secure´s original!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Om jag förstår rätt så ingår en Telia Säker Surf om man har Telias bredbandstjänst. Om jag har tre datorer, blir det något tillägg då? Har letat på Telias sida.

Jo, då får man betala lite extra, men det är gratis för en dator.

Jag skulle utan vidare rekommendera detta som ett utmärkt alternativ till telias antiviruspaket.

http://avasthome.se/

(har kört båda under lång tid)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...