Gå till innehåll

EAC Exact Audio Copy


CGD

Recommended Posts

Jag håller på att kopiera över en bunt skivor i FLAC till hårddisken. Men jag får inte EAC till att fylla i taggarna. Går det och vet någon hur man gör? Finns det kanske annat program för att fylla i taggarna. Skriva i för varje låt blir lite jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, EAC listar alla uppgifter i kopieringsfönstret men när jag sedan rippar över CD:n till hårddisken skrivs låtnummer, artistnamn och låttitel ut i filnamnet. Precis som det skall göras. Det är taggarna som inte fylls i. Det finns ju en del taggar även till flac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du följt instruktionerna i guiden?

I Kommondoradsinställningar:

-T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" -5 %s

-5 är komprimeringsgraden. Du kan ändra till -8 om du vill ha (något) smärre filer.

Avmarkera ID3 tag (och CRC).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort så. Men nu har jag hittat rätt. EAC skriver taggar men filhanteraren i Windows visar inte dem. Tog hem Foobar 2000 och där visades taggarna. Hur man får taggarna att synas i Windows kan nog bli svårare. Tack för hjälp JoWa.

Kan finnas plug in progarm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa. Har också letat hittade AudioShell 1.3.5 som gör det jag ville. Högerklickar man på en flack eller annan musikfil så får man upp ett utökat egenskapsfönster. Vidare, klickar man på filatributslisten (heter det så) så får man upp vad man kan välja och om man där tar "mer" så får man upp en förlängd lista där man väljer vad man vill se. Helt perfekt alltså. Kunde man nu bara få alla tillverkare utav HiFi DVD spelare att inkorporera Flack i sina maskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

OK, låter bra. Du ser informationen i kolumnerna om du väljer Detaljerad lista? I så fall detsamma som dBpoweramp gör. :)

Flac borde stödjas av alla program och spelare. Det är ju ett öppet format…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...