Gå till innehåll

Diskussionstråd: Diskussionsinlägg från trådarna Piratnyheter & Piratnytt


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gäst DimensionX
Någ gång borde vi verkligen slå hårt tillbaka mot dessa idioter. Klippa sönder varenda sladd till telemasterna eller vad f*n som helst. En liten demostration hjälper inte i dagsläget. Man måste ta i med våld och verkligen visa att svenska folket borde vara med och bestämma. Vi är allt för mesiga när det gäller lagar. Hoppas nån superhjälte som typ Bruce Wayne kommer in i bilden snart :P

Eller att folk vågar ta mod till sig och säga nåt istället för att tyst sitta och samtycka. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 223
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Har läst lite olika bloggar sen domen kom... hittade några lysande argument kring detta...

Varför jagar ingen Google? Varför jagas inte You Tube? Det är ändå wepplatser som verkligen har skyddat material för visning och nerladdning. Jo, att sätta åt stora företag är inget som skräms. Sätter man åt några ungdomar så sätter man skräck i nerladdarna och får dem att bli mer eftertänksamma...

För egen del kommer jag nu sätta sprätt på varenda mbit och tanka ner allt jag orkar. Mig skrämmer dom f-n inte.

Mange

Ja, i mina lekmannaöron så låter det konstigt att de fälls för medhjälp. Isåfall skulle man ju kunna tänka sig att stämma alla företag vars tjänster eller produkter som har används vid brott. Alkoholtillverkare vid alkoholrelaterade brott.....biltillverkare vid bilrelaterade brott osv.

Om det blir en fällande dom vid högsta instans så lär inte jag köpa något som upphovsrättsmaffian står bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Ja, i mina lekmannaöron så låter det konstigt att de fälls för medhjälp. Isåfall skulle man ju kunna tänka sig att stämma alla företag vars tjänster eller produkter som har används vid brott. Alkoholtillverkare vid alkoholrelaterade brott.....biltillverkare vid bilrelaterade brott osv.

Om det blir en fällande dom vid högsta instans så lär inte jag köpa något som upphovsrättsmaffian står bakom.

Kul att se dig på tråden också. :)

Bra poäng.

Hur man kan fälla någon utan klara bevis och stämma dessa på uppdiktade fantasibelopp, är en gåta.

Det finns ingen lag längre.

Amerikanska bolag styr sverige som de vill, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller att folk vågar ta mod till sig och säga nåt istället för att tyst sitta och samtycka. ;)

Har suttit och mailbombat politikerna och smsbombat precis innan lagarna träde kraft. Liksom så som många verkligen gjorde. Man får hoppas att det verkligen vänder snart :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Har suttit och mailbombat politikerna och smsbombat precis innan lagarna träde kraft. Liksom så som många verkligen gjorde. Man får hoppas att det verkligen vänder snart :/

Verkligen, den här rättegången var rena farsen och skall inte ens jämföras med en rättegång som skulle ske enligt lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag skall inte säga.

"Vad var det jag sa"

Men, ser ni vart vi är på väg nu?

I så fall så är jag mer än glad för detta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk är idioter.. allt jag kan säga.. men vore bra med lite mer info där DimensionX.(typ program som krypterar trafiken tlx..) jag struntar i om stenis bannar mig för detta. politikerna har förklarat krig mot det fria internet! krig ska krigas inte sittas och dricka te!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall inte säga.

"Vad var det jag sa"

Men, ser ni vart vi är på väg nu?

I så fall så är jag mer än glad för detta. :)

tänkte att detta skulle hända. men folk ser inte så långt här värkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
tänkte att detta skulle hända. men folk ser inte så långt här värkar det som.

Ja, sitter vi tysta och samtycker medan Hollywood klampar in och tar över svenskt rättssystem, så är det illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk är idioter.. allt jag kan säga.. men vore bra med lite mer info där DimensionX.(typ program som krypterar trafiken tlx..) jag struntar i om stenis bannar mig för detta. politikerna har förklarat krig mot det fria internet! krig ska krigas inte sittas och dricka te!

Börja med att ta och kryptera dator. Jag kör med Truecrypt AES-twofish-serpent, samt använder Tor som är ett proxy program och har nu tänkt skaffa en annonymitetstjänst men vet inte vilken än. Sitter och tankar på en torrent sajt som är krypterad med 128bit som inte lagrar några ip-adresser. Den här sajten är gömd och finns ingenstans att bli medlem på eller få invites på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Några citat.

Men den här domen innebär inte att frågan är avgjord. Antipiratbyrån och skivbolagen segrade på sin höjd i några timmar. Domen är en krigsförklaring mot det fria nätet. Kampen om nätet har bara börjat.
Några ynka kronor till brottsoffer medans jättarna får ytterligare till sina redan stora högar! Jag undrar även hur mycket skådespelare & artister tjänar på detta?? Inte en spänn.. Usch vilket svek och vilken parodi Tingsrätten är, skriver signatuern Thudor.
Det syns inte minst i läsarkommentarerna i artiklarna om domen. Många är upprörda över skadeståndet, totalt över 30 miljoner kronor, som de menar rimmar illa med andra skadestånd i svenska domstolar. Jag skäms att jag är svensk!
Helt otroligt hårt straff. Helt sjukt att de straffas enormt mycket hårdare än våldtäktsmän och pedofiler! Känns inte som att brottet står i proportion till straffet, skriver signaturen Pelleban. Ja då blev det som vi visste. Hollywood äger det svenskaa rättssytemet också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud vad ni maler på, kolsvart så det bara visslar om det...

Jag ser framför mig ett säkrare Internet, utan massa "skumma" aktörer som tar kontrollen över nätet.

PirateBay i min mening är i nuläget en av dessa skumma aktörer, utan någon som helst koll självkontroll på om torrenterna som delas verkligen är det som de utger sig för, d v s inte massa malware eller virus...

Internet måste styras upp, och detta är en bra början...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Gud vad ni maler på, kolsvart så det bara visslar om det...

Jag ser framför mig ett säkrare Internet, utan massa "skumma" aktörer som tar kontrollen över nätet.

PirateBay i min mening är i nuläget en av dessa skumma aktörer, utan någon som helst koll självkontroll på om torrenterna som delas verkligen är det som de utger sig för, d v s inte massa malware eller virus...

Internet måste styras upp, och detta är en bra början...

Farbror staten får se till att du inte gör dig illa på internet.

Stackars dig. :(

Jag klarar mig fint på ett fritt internet, med stort utbud.

Jag som både kan tänka själv och ta hand om mig. :)

Jag hjälper dig gärna att installera några filter på din dator om du inte kan hantera internet. :)

Säg bara till, här finns hjälp.

Även du kan få ett säkert internet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud vad ni maler på, kolsvart så det bara visslar om det...

Jag ser framför mig ett säkrare Internet, utan massa "skumma" aktörer som tar kontrollen över nätet.

PirateBay i min mening är i nuläget en av dessa skumma aktörer, utan någon som helst koll självkontroll på om torrenterna som delas verkligen är det som de utger sig för, d v s inte massa malware eller virus...

Internet måste styras upp, och detta är en bra början...

Det är verkligen ingen bra start. Detta går överstyr. Internet bör styras av de som är med och utvecklar det dvs vi som gör det möjligt att hitta det man vill ha åt. Malware, virus o allt sån sk*t får man helt enkelt se till att ha skydd mot. Man ska inte behöva ha lagar som ska styra över inetnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Tror att många barnfamiljer och okunniga på datorer skulle uppskatta ett "begränsat" Internet.

Ni är bara uppjagade för att staten och EU går emot era gängse datorvanor...

Visst, sätt filter på DERAS datorer.

Problemet löst. :)

Så surfar vi som kan hantera internet som vanligt.

Vad är problemet?

Vill du ha filter som begränsar ditt internet, säg bara till så hjälper jag dig. :)

Du är nog bara uppjagad för att du ser några som tänker på egen hand och kan hantera internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att många barnfamiljer och okunniga på datorer skulle uppskatta ett "begränsat" Internet.

Ni är bara uppjagade för att staten och EU går emot era gängse datorvanor...

Som sagt det finns många möjligheter att skydda sig och sin familj mot ont.

De som är okunniga har många erbjudanden att få hjälp av eller skydda sig mot.

En vanlig svenssonfamilj använder sig av internet idag och själva tankar ner pga det är smidigare och lättare och ÄVEN gratis.

Om du tycker det är okej att ha folk som ser när du loggar in på din internetbank, ser dina knapptryckningar, de sidor du är inne på och vem du tjatar med i telefon så visst. Många av oss andra tycker inte det är okej. Privatlivet försvinner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

ByggareBob

Hur många sajter vill du betala för?

3?

Så fixar jag filter på din dator. :)

Då har du så lite att välja på att du inte kan göra dig illa på internet sen. :)

Lite annorlunda är det för oss som klarar av internet, vi vill inte ha ett styrt och begränsat betal internet förstår du. Vi kan tänka på egen hand dessutom. ;)

Fantastiskt va? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, sätt filter på DERAS datorer.

Problemet löst. :)

Så surfar vi som kan hantera internet som vanligt.

Vad är problemet?

Vill du ha filter som begränsar ditt internet, säg bara till så hjälper jag dig. :)

Du är nog bara uppjagad för att du ser några som tänker på egen hand och kan hantera internet.

Nädå, jag kan hantera intenet, precis lika bra som du. Så något filter behöver jag inte. men jag vet massor av folk som på ett eler annat sätt inte borde använda sig av Internet överhuvudtaget. Sådana som förgriper sig på barn via Internet, utövar våld, utpressning, sajter med zoofili, sajter med "sjuka" grejer och våldsinnehåll...

Listan kan göras lång...

Och det är där spärrarna bör sättas in...

ACTA, Telekomlagen och IPRED är bara en av dessa åtgärder..

Och den fällande domen i Piratebay-rättegången troligen början på något nytt och bättre internet...

Men sitt ni och gagga här i all evighet, övervakade det är ni redan, det var man redan på växeltelfonisternas tid...Och av Malou :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Nädå, jag kan hantera intenet, precis lika bra som du. Så något filter behöver jag inte. men jag vet massor av folk som på ett eler annat sätt inte borde använda sig av Internet överhuvudtaget. Sådana som förgriper sig på barn via Internet, utövar våld, utpressning, sajter med zoofili, sajter med "sjuka" grejer och våldsinnehåll...

Listan kan göras lång...

Och det är där spärrarna bör sättas in...

ACTA, Telekomlagen och IPRED är bara en av dessa åtgärder..

Och den fällande domen i Piratebay-rättegången troligen början på något nytt och bättre internet...

Men vad bra.

Då kan "de" få ha filter på sina datorer?

Hmmm, och du klarar av hela internet utan att göra dig illa nudå?

Och utan att betala för att besöka allt om XP också? :o

Låter toppen i så fall, nästan som hur det fungerar för oss andra. :)

Vet du vad, de stora brotten sker inte på internet, utan i verkligheten. Det finns hur mycket våld som helst där ute, varenda dag.

Och dåligt med poliser.........

Om du missat det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Nädå, jag kan hantera intenet, precis lika bra som du. Så något filter behöver jag inte. men jag vet massor av folk som på ett eler annat sätt inte borde använda sig av Internet överhuvudtaget. Sådana som förgriper sig på barn via Internet, utövar våld, utpressning, sajter med zoofili, sajter med "sjuka" grejer och våldsinnehåll...

Listan kan göras lång...

Och det är där spärrarna bör sättas in...

ACTA, Telekomlagen och IPRED är bara en av dessa åtgärder..

Och den fällande domen i Piratebay-rättegången troligen början på något nytt och bättre internet...

Tror på raka motsatsen, folk börjar få nog nu.

Hollywood styr svenskt rättssystem, otroligt.

Vad fanns de hållbara bevisen?

Hur kunde påhittade fantasibelopp gälla?

Nejdu, en dom kan ta flera år och denna har redan överklagats. Ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

ByggareBob

Har du någonsin hört detta citatet?

"Det är ovänligt att tysta en dumbom, men grymt att låta honom fortsätta."

Pssst, du gör bort dig, väldigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ByggareBob

Har du någonsin hört detta citatet?

"Det är ovänligt att tysta en dumbom, men grymt att låta honom fortsätta."

Pssst, du gör bort dig, väldigt.

Undrar vem som verkligen gör bort sig, som startar onödiga diskussioner om saker som vi redan vet...

Och likt en dåres envishet vill att alla skall tro på att det han säger är det som gäller...

Lite Livets Ord varning på det här...

men jag kan också ge Dig ett citat:

"Avundas aldrig någon det sken av lycka han har

Du känner inte hans hemliga sorger"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...