Gå till innehåll

Tips på bra ljudkort


Recommended Posts

jabba: vad har du för problem med ditt Audigy 2 ZS ? Jag uppgraderade till ett X-fi därför att jag trodde mitt 2SZ gått sönder, men nu när du nämner det så uppstog nog problemen i vevan jag började testa Windows 7. :/

venoms: det beror nog på vad du ska ha ljudkortet till. Är det spel som gäller så är tyvärr Creative det självklaraste valet. Är du musiker är kanske saker som in/ut gångar av störst betydelse och du bör kolla på mer udda märken. Ska du kolla på film på hemmabion behöver du kanske inget ljudkort alls utan kan köra ljudet via grafikkortets DVI/HDMI port. osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska bara lyssna på musik, utan att lida...

Hej Venoms!

Jag kanske är helt fel ute men jag har ett system som jag inte har en aning om varför man slutade med och det är Microsoft Digital Sound System 80 som har följ mej från Win 95 till Win 7 och bara funkar, för det behövs inget ljudkort till det utan går helt digitalt.

För övrigt anväder jag ett SB Audigy till mina sändningar via min internet radio som funkar bra utan att vara dyrt.

Om du nu undrar varför jag har ett ljudkort i datorn om MS egna är så bra är att jag då kan sända radio via SB -kortet och lyssna på egen musik via MS ljudsystem utan att det påverkar varann.

Ett ljudkort är ju alltid som allt annat en fråga om prisklass.

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...