Gå till innehåll

Operativsystem XP


Franco

Recommended Posts

Vet inte om det funkar med XP men på Vista lyckades jag lägga till svenska genom att ladda hem svenskt språkpaket och integrera det med installationsskivan med hjälp av vlite. Kanske går att göra med XP också med nlite? Kräver ju dock ominstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det funkar med XP men på Vista lyckades jag lägga till svenska genom att ladda hem svenskt språkpaket och integrera det med installationsskivan med hjälp av vlite. Kanske går att göra med XP också med nlite? Kräver ju dock ominstallation.

OFF-Topic eftersom det här inte gäller XP - men jag vet att jag hade problem senare efter att jag hade laddat ned och installerat språkpaketen till en engelsk version av Vista. Min uppfattning är att vid ominstallation skall man ha den språkversion av operativet som man vill använda och inte göra ett tillägg med språkpaket i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OFF-Topic eftersom det här inte gäller XP - men jag vet att jag hade problem senare efter att jag hade laddat ned och installerat språkpaketen till en engelsk version av Vista. Min uppfattning är att vid ominstallation skall man ha den språkversion av operativet som man vill använda och inte göra ett tillägg med språkpaket i efterhand.

Nja, jag har en (till) dator med Vista och svenskt språkpaket som är installerat senare och det beter sig utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT:

Om man har en utgåva av Vista, men inte i formen Ultimate så kan man ändra språk med denna:

http://www.froggie.sk/

"Try Vistalizator - this tool allows you to change display language in Vista editions other than (officially supported) Ultimate, like Starter, Home Basic, Home Premium and Business."

Kanske för övrigt fungerar till Win7 också? Vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...