Gå till innehåll

Problem med mobilen


sourna

Recommended Posts

Hejsan!

Jo jag köpte precis en ny mobil :D ska faktiskt ta och rekommendera Nokia 5800 xpressmusic, skitbra telefon! Jag är själv en storanvänadare av telefon och ingen är så bra som denna! jag är riktigt nöjd. Men nu till saken, jag kan inte föra över någon musik på den, och det är lite störigt. Den fungerar med min datorn som den ska i alla andra lägen, men just när jag lägger till den i mediaöverförningsläge så hittar inte min dator den.. eller den registerar inte den. I början sa min datorn att den inte fungerade korrekt och krävde omstart, men de hjälpte inte. jag har provat Nokia Music till och den kan hitta den i alla andra lägen men inte i mediaöverförningsläge.. Så jag antar att detta är ett problem med min dator, någon som har något idé?

tack på förhand! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat "Nokia Pc Suite" så att den hittar di telefon på rätt sätt?

Det är ju meningen att när du startar "Media Transfer" så ska du kunna använda "drag & drop".

Viken typ av uppkopplin har du mellan telefon och dator, usb eller blåtand?

Har du Datakabeln som behövs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske stoppa i USB kabeln till Datorn och öppna telefonen som en Hårddisk och föra över dom filerna du vill ha till telefonens musik mapp..

Vilken programvara har du .. skulle rekommendera att du laddade ner dom senaste från Din telefons webbplats... tror detta är den senaste, se bild

post-9713-1240989022_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jo jag köpte precis en ny mobil :D ska faktiskt ta och rekommendera Nokia 5800 xpressmusic, skitbra telefon! Jag är själv en storanvänadare av telefon och ingen är så bra som denna! jag är riktigt nöjd. Men nu till saken, jag kan inte föra över någon musik på den, och det är lite störigt. Den fungerar med min datorn som den ska i alla andra lägen, men just när jag lägger till den i mediaöverförningsläge så hittar inte min dator den.. eller den registerar inte den. I början sa min datorn att den inte fungerade korrekt och krävde omstart, men de hjälpte inte. jag har provat Nokia Music till och den kan hitta den i alla andra lägen men inte i mediaöverförningsläge.. Så jag antar att detta är ett problem med min dator, någon som har något idé?

tack på förhand! :D

Hej! Har Du testat Windows media player? Det brukar fungera bra. Lätt att komma igång med, läs bara hjälpfilen.

essin :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder USB-kabel som anslutning och jag har precis installerat den senaste med drivrutiner. Jag provade att lägga in dem manuellt, fast mobilen kunde sen inte hitta dem. Drag & drop, jag har lagt till all musik i Nokia music och sen klickar jag på mobilen som finns på sidan och den ger mig instruktioner att sätta in mobiltelefonen :(:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har Du testat Windows media player? Det brukar fungera bra. Lätt att komma igång med, läs bara hjälpfilen.

essin :rolleyes:

Tack, fast jag behöver lägga över min musik från datorn till telefonen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, fast jag behöver lägga över min musik från datorn till telefonen :)

Det går bra från WMP. Ladda bara in musken till WMP, synkronisera och överför musiken till Din mobil via USB (t.ex.)

essin <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att jag läste på nokias sida att man skulle "uppdatera katalogen efter man synkat eller använt media transfer", men jag kan ha läst fel där... prova gärna.

Själv använder jag en SE P1i, så jag är inte insatt i Nokias värld av problem lika mycket som Se's :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Nokia 5800.

Jag har INTE installerat något av Nokias program till datorn.

Jag överför musik och fotos DIREKT ("sänd till .....") med Bluetooth och det funkar perfekt!

Innan jag flyttar musiken från datorn till min telefon formaterar jag musiken i Real Player Plus till MP3 56 kb/s som jag vill ha den i telefonen.

Den kvaliteten räcker perfekt för mig.

Lycka till hur du än gör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...