Gå till innehåll

IE8 och Plusgirot


thomcats

Recommended Posts

Hej,

Plusgirot, som ligger under eRedovisning->Nordea, funkade inte något vidare ihop med IE8 på min XP Pro SP3-dator. Denna sajt har jag besökt nästan dagligen i flera år och aldrig tidigare haft problem med. Det gick bra att öppna sajten och titta på innehållet men när jag skulle skriva ut kontoutdraget kraschade datorn. Försökte vid flera olika tillfällen och med samma resultat. Fick därefter avinstallera IE8 och återgå till IE7 för att kunna klara av att fortsätta med min bokföring som vanligt.

Vad kan ha orsakat denna konflikt? Plusgirots kontoutdrag är en pdf-fil och då kan man ju misstänka Adobe. Dock har jag senaste versionen av Reader installerad samt uppdaterat Flash m.m. Vad annat kan det vara och har någon annan här upplevt samma sak? Kan t ex IE8 komma i konflikt med driv-rutiner för skrivare m.m.?

Tänker under alla omständigheter vänta ett tag med att försöka installera IE8 igen och hoppas på att flera buggar och "kantigheter" skall åtgäras under tiden; det tycks ju dessutom som om IE8 fungerade bättre ihop med Vista än XP.

Mycket tacksam för synpunkter.

MVH

thomcats

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Windows XP Pro SP3, Intel Pentium 4 CPU, 3,06 GHz, 1,9 GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Plusgirot, som ligger under eRedovisning->Nordea, funkade inte något vidare ihop med IE8 på min XP Pro SP3-dator. Denna sajt har jag besökt nästan dagligen i flera år och aldrig tidigare haft problem med. Det gick bra att öppna sajten och titta på innehållet men när jag skulle skriva ut kontoutdraget kraschade datorn. Försökte vid flera olika tillfällen och med samma resultat. Fick därefter avinstallera IE8 och återgå till IE7 för att kunna klara av att fortsätta med min bokföring som vanligt.

Vad kan ha orsakat denna konflikt? Plusgirots kontoutdrag är en pdf-fil och då kan man ju misstänka Adobe. Dock har jag senaste versionen av Reader installerad samt uppdaterat Flash m.m. Vad annat kan det vara och har någon annan här upplevt samma sak? Kan t ex IE8 komma i konflikt med driv-rutiner för skrivare m.m.?

Tänker under alla omständigheter vänta ett tag med att försöka installera IE8 igen och hoppas på att flera buggar och "kantigheter" skall åtgäras under tiden; det tycks ju dessutom som om IE8 fungerade bättre ihop med Vista än XP.

Mycket tacksam för synpunkter.

MVH

thomcats

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Windows XP Pro SP3, Intel Pentium 4 CPU, 3,06 GHz, 1,9 GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS

Hör gärna av dig till Nordea så dom får upp ögonen för det så fort som möjligt..

Har själv ett liknande problem med ICAbanken och ie8 i vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör gärna av dig till Nordea så dom får upp ögonen för det så fort som möjligt..

Har själv ett liknande problem med ICAbanken och ie8 i vista.

Under tiden kanske det kan hjälpa att använda kompatibilitetsknappen i IE 8! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan ha orsakat denna konflikt? Plusgirots kontoutdrag är en pdf-fil och då kan man ju misstänka Adobe. Dock har jag senaste versionen av Reader installerad samt uppdaterat Flash m.m. Vad annat kan det vara och har någon annan här upplevt samma sak? Kan t ex IE8 komma i konflikt med driv-rutiner för skrivare m.m.?

Jag hade också problem, dock inte att den kraschade. Däremot kom det upp en tom dialogruta från Adobe med en OK-knapp. Klickade man på den hände ingenting.

Jag gick in i Readern och avmarkerade "Display PDF in browser" och då fungerade det.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under tiden kanske det kan hjälpa att använda kompatibilitetsknappen i IE 8! ;)

Jag skall fundera på detta med kompatibilitetsknappen - om jag vågar. Råkade vid kraschen ut för en BSOD och tappade kontakten med mina hårddiskar. Endast tack vare att jag hade en super backup kunde jag återskapa mina tidigare inställningar. Kanske det ändå får gå någon tid innan jag vågar mig på en uppdatering.

Cheers

thomcats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också problem, dock inte att den kraschade. Däremot kom det upp en tom dialogruta från Adobe med en OK-knapp. Klickade man på den hände ingenting.

Jag gick in i Readern och avmarkerade "Display PDF in browser" och då fungerade det.

/G

Hmm.... I mitt fall kunde jag utan problem se pdf-filen med kontoupplysningarna, men jag kunde inte skriva ut den. Vet således inte om display-funktionen har någon betydelse här.

Cheers,

thomcats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör gärna av dig till Nordea så dom får upp ögonen för det så fort som möjligt..

Har själv ett liknande problem med ICAbanken och ie8 i vista.

Ja, det är ju under alla omständigheter ett gott råd. Om du tror att felet ligger i hur Nordea anpassar sina sajter till IE8. Jag skall kontakta dem.

Cheers

thomcats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...