Gå till innehåll

Är det nån skillnad på 32 och 64-bitars versionen av Windows 7?


DAson

Recommended Posts

Frågar en sak som jag säkert får svar på är det nån skillnad på 32 och 64-bitars versionen av Windows 7 RC Build 7100? Har man bara 32-bitars versionen så kan den då om man bara har 4 gb ram finna 3 gb. Men i 64-bitars versionen finns allt minne på 4 gb eller har fel där!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår fortfarande inte behovet av att starta nya trådar hela tiden. Detta skulle du ju lika gärna kunna fråga i din tidigare tråd om 32 vs 64bitar.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=17413

Men ja ungefär så är det. 64-bitars versionen kan hantera mer minne. Med 32-bitars brukar man kunna utnyttja mellan 3-3,5 GB, om man har mer än så vill säga. 64-bitars kan hantera mer än du behöver inom rimlig framtid. Det är bara skillnader bakom kulisserna, inget kosmetiskt.

Därför är det en del i din andra tråd som är nyfikna på vad du menar med att du "är mer van" vid 32-bitars och därför föredrar det. Vore trevligt om du ville utveckla det med ett svar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dej Nicklas om startandet av trådar...

En skillnad jag närkt nu när jag härom dagen "bytte upp" mig från 32-bitars Win7 RC till 64-bitars är att ett av mina huvudprogram, MS VirtualPC inte går att starta. "Compatibility Issues". Däremot går det bra att installera.

Gillar inte den nya Windows VPC-betan, tycer den har dålig prestanda.

Har nu lagt in VMWare och håller på att konvertera mina 8 virtuella maskiner.

Annars har jag inte märkt någon skillnad.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32-bitars har en begränsning på 4GB RAM. medans 64-Bitars inte har det tror dom kan ta upp imot 16GB RAM eller mera.

satsa mera på 64-bits om du ska bygga/köpa en dator du känar mer på det.. 4GB RAM räcker inte änns att köra VISTA normalt.. går sent som svin nergraderade mig till XP 32-bit kan bara använda 3GB RAM men det är ok.. nog om min dator.

64-bits är framtoden 32-bit kommer att vara ute snart. om ca 2-3 år så kommer det inte finnas nån ny dator (som finns i affären) att sälja 32-bits datorer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6

Hur många gånger ska man behöva svara på samma fråga, från samma person?

Fördelar med x64:

* Mer minne

* Säkrare

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...