Gå till innehåll

"Meddelandefältet"


AndreasNilemo

Recommended Posts

Har ett konstigt "fenomen" i mitt meddelandefält, hur jag än gör så vid olika boot tillfällen så blir innehållet i meddelandefältet olika.

Ex, systemikonerna för Volym och Nätverk är de som varannan gång är där och varannan inte, har gått igenom de inställningar i egenskaper som bilden nedan visar men oavset vad jag verkstält så vid nästa omstart är det oftast ändrat.. har även testat att ha autodölj inaktiva och inte men ingen skillnad

Blev såhär i helgen och jag vet att jag inte instalerat något nytt och någon uppdatering har inte gjorts sedan i fredags.

Inte för att jag behöver dessa ikoner men det e ju lite skumt.

Någon som vet nått jag inte vet?

post-10510-1242803736_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp.. varken volym eller nätverk finns med i listan under anpassa så det kanske e nått lurt med det.. ska de finnas där tro?

Eller du kanske menade attde döljs iaf.. men det har de nog aldrig gjort tidigare de är liksom konstant synliga i vanliga fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bekräftat alltså.. jo men då e det nått som hänt, undra va jag har sabbat nu då för att få denna latjo effekt?

Starta registereditorn och navigera till:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify

...kolla om du där har ett par binärvärden som heter "IconStreams" och/eller "PastIconStreams"... radera dom i så fall, och starta om explorer eller "reboota" burken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan "återställare" du kan prova är den här... om den första inte hjälpte!

RestoreTrayIcons.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"HideSCAVolume"=-
"NoTrayItemsDisplay"=-
"HideSCANetwork"=-
"NoAutoTrayNotify"=-
"HideClock"=-
"HideSCAPower"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"HideSCAVolume"=-
"NoAutoTrayNotify"=-
"HideSCANetwork"=-
"NoTrayItemsDisplay"=-
"HideClock"=-
"HideSCAPower"=-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta registereditorn och navigera till:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify

...kolla om du där har ett par binärvärden som heter "IconStreams" och/eller "PastIconStreams"... radera dom i så fall, och starta om explorer eller "reboota" burken!

Tamesjuttsingen! tog bort de två "posterna" som du sa och har rebootat två ggr nu och det funka båda gångerna fast det blev lite annan ordning på dom anadra ikonerna nu.. ska testa några ggr till bara för att nu :)

Tack som f_n!

EDIT: jupp det håller i sig.. jag e kanon nöjd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...